Nekromanti Medlemmar

SpelOchSpelare

Veteran
Hej, hej... Jag vet inte riktigt om det här ens är rätt SIDA så admins är välkommen och ta bort, men jag tycke det passade... typ... ;)

Vi har startat en rollspelsförening för ungdomar i 10 - 14 års åldern och behöver lite tips för hur man kan "nå ut" till dom för att få mer medlemmar?

Cybot

Mest spelbar
Det enda problemet är att nutidens ungdomar slutar besöka fritidsgårdar och fritidshem när de når åldern 10-14. Fritidshemmen är nästan bara 6-10 nuförtiden, även om de flesta är öppna för barn upp till 12. I alla fall i områden dominerade av medelklass och övre arbetarklass (dvs, klassiska rekryteringsgrupper för rollspel).

När barn når 10+ så är deras fritid antingen redan packad med eftermiddagsaktiviteter som sport/musik och andra föreningar (grejer som de har hållit på med sedan 5-års åldern och som börjar bli "seriöst"), eller så är de hos kompisar eller så anses de kunna underhålla sig själv i en timme eller två tills föräldrarna kommer hem.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Fritidshemmen är mycket riktigt bara upp till 10 år(ish), men fritidsgårdar är populerade med högstadieelever.

ceruleanfive

Bläckfisk
Ett tips är att prata med ett studieförbund.

Här i Eskilstuna är Studiefrämjandet suveräna på att hjälpa små föreningar med allt från medlemmar och lokaler, till inköp av nya spel. De hjälper även till med att anordna arrangemang för att rekrytera fler medlemmar.

Ingen aning om var ni håller hus, men studieförbunden finns överallt i min erfarenhet. :)

Cybot

Mest spelbar
Björn Wärmedal;n297824 said:
Fritidshemmen är mycket riktigt bara upp till 10 år(ish), men fritidsgårdar är populerade med högstadieelever.
Helsingborg är...eh. Vi har en fritidsgård för teater/konst, en för Parkour/Skatepark och sedan ligger resten av fritidsgårdarna i problemområden eller väldigt lång ut.