Nekromanti Megaton Games logga NY

Caligo

Swashbuckler
Lägger upp loggan här på en PDF så att det det blir som det skall.

Jag har testat att lägga den på olika bakgrunder.

Edit: Vill gärna ha kritik på loggan - positiv och negativ (helst konstruktiv).

Attachments

solvebring

Superhero
Näst sista är min favorit, sedan den sista. I annat fall går första an, men mjaaa. Kort sagt, de tre första känns inte alls bra, om jag säger så. De två sista är däremot finfina.

Bunny

Crazy like a fool
Caligo said:
Lägger upp loggan här på en PDF så att det det blir som det skall.

Jag har testat att lägga den på olika bakgrunder.

Edit: Vill gärna ha kritik på loggan - positiv och negativ (helst konstruktiv).
En snabb kommentar bara: Nummer 3 och 5 tycker jag mest om. Ska jag välja en favorit så blir det 3 på grund av den fina färgkombinationen.

Cybot

Mest spelbar
Den sista är helt klart bäst. När man har ett namn som Megaton Games så ska fanimej loggan ha samma slagkraft som en atombomb.

Nummer fyra skulle helt klart kunna bli bäst om den använde en färg med lite mer vikt. Mörkare grönt med kanske en något högre saturation. Och/eller närma dig primärfärgen mer. Mer klatch helt enkelt. Grönt och gult är Analoga färger, så det ska till bra mycket för att de ska skära sig (även om jag rekommenderar att inte gå fullt ut på det gröna. Människoögat är känsligt för grönt så det är lätt att det blir för mycket).

Jag gillra verkligen hur M:et och T:et bildar en hjälm.

Caligo

Swashbuckler
wilper said:
Jag gillade den nedersta bäst. De övre saknade kontrast.
Tack för kommentarerna!

Tanken är ju att visa samma logotyp fast med olika bakgrund. Ja, den sista är ju en svartvit variant (som man kan använda ibland också. Det viktiga är ju att man känner igen loggan även om man har lite olika färg.

Den gröna och gula färgen kommer jag att ha kvar på något sätt. Det skall vara lite radioaktiv 50-tals-känsla (tänk Fallout). Kolla gärna hemsidan :gremsmile: