Nekromanti Mekanurgisk TV

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag är en stor diggare av Discovery Channels programserier Scrapheap Challenge och Thunder Races. I varje avsnitt ska två-tre team med händiga män och kvinnor på kort tid bygga fungerande :gremconfused: mekanismer av skrot (Thunder Races handlar dock enbart om bilar).

I min favorit-Scrapheap Challenge byggde ett brittiskt, ett amerikanskt och ett franskt team varsitt pre-1910-flygplan på 2x10 timmar. Alla tre planen flög sedan utan alltför stora problem. :gremlaugh:

Programmen är en klar inspirationskälla för mekanurgiskt tänkande. :zeppelinare:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Väldigt bra tips!

Ja, Scrapheap Challange är bland det bästa jag vet och det kan ge lite inspiration till många olika spel med maskiner i.

Avsnittet med flygplanen var helt underbart för övrigt. Det var en hyllning till bröderna Wright och flygets hundraårsjubileum. Tyvärr, tror jag inte just det avsnittet går i repris någon mer gång, men vi får hoppas på det.

Scrapheap brukar gå på vardagar klockan 18.00 och helger 12.10 (Kan vara reprsier, har nämligen inte lyckats koppla det än. :gremwink: ) så se till att titta på det nu!