Nekromanti Melindors Återkomst

Rickard

Urverk speldesign
Tja.. Såg att Fleuflux nämnde "Melindors återkomst".. Blev lite nyfiken över äventyret då han nämnde översiktskarta över Entika (huvudstaden i Berendien), eftersom jag har lagt mina spelares RP:er där...

Är det nån som kan säga vad äventyret handlar om, om det är bra och till vilken vers. äventyret är till...

/[color:448800]Han</font color=448800> som visserligen hade kunnat fråga Fleuflux direkt men ville ha svar från lite olika folk

Pendragon

Swashbuckler
Det är del 2 i den Nidländska Reningen till EDD/DoD4, det utspelar sig i Hynsolge och Berendien om jag minns rätt.

Eksem

Champion
"Mening är att PR ska rädda Melindor i Hynsolge"

Hehehehe. Melindors Public Relations är lite dåliga nuförtiden.

Feuflux

omjonasson.se
Okej, here we go. Melindorns återkomst är som redan sagt del två i "Den Nidländska Reningen". Har lite dålig koll på utgivningsår, men på del ett i trilogin "Helvetersfortet" står det "Expert" och på de andra gör det inte det.... så Melindors Å. är väl till DoD4 då antar jag.

För att komplettera den något bristfälliga beskrivningen av äventyrets handling som redan givits "man ska rädda Melindor i Hynsolge och föra henne till Berendien" så skriver jag helt enkelt in texten på baksidan av äventyret (skippar början för att inte avslöja slutet på del ett...). Trevlig läsning:

[color:blue]
Landoris alvkonung talar:
"Vicotnik har erövrat Krun, Hynsolge och Cereval på bara tre månader. Effekterna för dessa länder är förödande. Skåda!"
Han gör en tyst gest och omedelbart framträder en bild på skogstjärnens spegelblanka yta och man kan ana ljudet av stål som slår mot stål och skriken från värnlösa kvinnor. Bilder av brinnande åkrar och massavrättningar avlöser varandra.
"Snart står hoppet endast till Berendien, men Berendiens konung är svag och handlingsförlamad. Endast hans förskjutna dotter Melindor kan rädda landet, men hon befinner sig i Hynsolge. Bakom fiendernas linjer. Kan ni rädda henne?"
</font color=blue>