Min Britannia 1914-kampanj har förflyttat sig till östafrika och Saudiarabien. Jag tänkte mig att våra hjältar skulle undersöka lite sabotage mot ett järnvägsbygge i östafrika i en rälsad del (fniss) för att sedan hamna i en fisktank i Saudiarabien där de dras in i en stor lokal konflikt starkt kryddad med bland annat preusiska intressenter, några korsfarare, ett ryskt prinsfölje och en norsk ingenjörsgrupp.
Det som jag skulle uppskatta är hjälp med är arabisk och afrikansk kulturell kuriosa. Vad skulle vara en ball lokal konflikt? Vad skulle de kunna få uppleva vad gäller möten, religion, seder och bruk etc?
Spelet är starkt fantasykryddad historisk "korrekt" med stora situationstecken. Låt verkligheten inspirera, inte hindra.
Det som jag skulle uppskatta är hjälp med är arabisk och afrikansk kulturell kuriosa. Vad skulle vara en ball lokal konflikt? Vad skulle de kunna få uppleva vad gäller möten, religion, seder och bruk etc?
Spelet är starkt fantasykryddad historisk "korrekt" med stora situationstecken. Låt verkligheten inspirera, inte hindra.