Nekromanti Melodifestivalen... (humor?)

Feuflux

omjonasson.se
Ja, låt oss diskutera vem som borde ha vunnit, vi kommer säkert hålla med varandra förr eller senare... :gremlaugh:

Nu såg jag bara 5 bidrag (Ukraina var ett av dem) och jag kommer inte ihåg en endaste melodi så... men jag diggade scenkläderna de hade iaf, Ukrainarna alltså.

Har inte Nanne Bergstrand (heter hon så? Hon i One More Time) sjungit nån schlagerlåt iförd alvöron? Eller om hon skulle se ut som Spock, vem vet. Avundsjuk tror jag låten hette.

Roger Pontare ser ju ut som någon vilsekommen krigarbarbar, ännu en rollspelskoppling. :gremsmile:

Nu kommer jag inte på mer att säga... jo förresten, hur fasen lyckades Estland bidrag vinna uttagningen i Estland och ta sig till finalen. Vi satt och vred oss i skratt över det bidraget (inte över musiken utan över showandet alltså). Hmm, svarade jag på min egen fråga nu? :gremlaugh:

Ulfgeir

Swashbuckler
Nu kommer jag inte på mer att säga... jo förresten, hur fasen lyckades Estland bidrag vinna uttagningen i Estland och ta sig till finalen. Vi satt och vred oss i skratt över det bidraget (inte över musiken utan över showandet alltså). Hmm, svarade jag på min egen fråga nu?
Tja, de skulle väl passa som vanliga wenches (sångerskorna då alltså) på ett lokalt värdshus i fantasymiljö om man ser till deras kläder. Deras trummis som någon misslyckad demon (dvs någon som äventyrare kan använda för att se om deras svärd är tillräckligt vasst).

Och tittar man på svenska uttagningen så var ju Sareks kläder i år som de uttryckte det en vulgoversion av Sagan om ringen... Så de hade ju passat som damer av något högre stånd. (De hade ju inslag av både renässans och av 1200-tal vad jag kunde se, friskt blandat med lajvklädsel från folk som inte riktigt har koll)

Och ja, jag anser rätt låt vann. =^_^=

/Ulfgeir

Johan K

Gammal & dryg
Det är väll härligt...

Av det lilla jag såg, däribland rysslands, så kan jag ju hålal med dig !
Det är ju alltid trevligt att man plockar lite inspiration från fantasins härliga värld... :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråden låses

Melodifestivalen har inget med rollspel eller rollspelskultur att göra, trots vinnarbidragets utstyrsel. Därför låser jag tråden.