Days of Wonder har under flera år arbetat på en onlineversion av Memoir 44. Nu har man kommit så långt att det finns en betaversion att ladda ner och använda helt gratis. När man laddar ner får man 100 gratispengar att använda. Att spela en match mot datorn kostar 2 pengar och att spela mot en mänsklig spelare kostar 1 peng.
För att vara en betaversion känns den förvånadsvärt färdig. Jag har visserligen inte kört så mycket men jag har inte stött på något som inte verkar funka som det ska. Spelets kontroller är mycket intuitiva (vänsterklicka för att markera, högerklicka för info, drag-and-drop för att gå eller anfalla) och för den som spelat brädspelet krävs endast en snabbgenomögning av den föredömligt korta manualen innan man kommer igång.
Så, vad 17 väntar du på?
Klicka här för att komma till nedladdningssidan.
/Anders
För att vara en betaversion känns den förvånadsvärt färdig. Jag har visserligen inte kört så mycket men jag har inte stött på något som inte verkar funka som det ska. Spelets kontroller är mycket intuitiva (vänsterklicka för att markera, högerklicka för info, drag-and-drop för att gå eller anfalla) och för den som spelat brädspelet krävs endast en snabbgenomögning av den föredömligt korta manualen innan man kommer igång.
Så, vad 17 väntar du på?
Klicka här för att komma till nedladdningssidan.
/Anders