Nekromanti Men arggh! Jag läste fel

Rickard

Urverk speldesign
Vilka forumiter har ni blandat ihop och av vilka anledningar?

I början så blandade jag jämnt ihop Mask och Morgoth .. Antagligen för deras namnliknelse men mest för att båda höll på och skapade rollspel med konstiga världar.. Sisu, Snöväktare och allt vad deras rollspel hette..

Bastjeman och Basenanji (var har han tagit vägen?) blandade jag ihop i någon vecka men sedan så lärde jag mig hur de skrev sina inlägg och vad de hade för idéer..

Lord of Muppets och Mäster Charovan blandar jag fortfande ihop.. Varför vet jag inte.. Det är faktiskt rätt irriterande..

Sedan finns det en pinsam händelse då jag blandade ihop Magnus Seter och Nightowl för inte så länge sedan.. Och anledningen var faktiskt för att de har snarlika färger på sina namn.. Jag brukar inte läsa användarnamnen så tydligt.. :gremsmile:

Jag vet att jag glömt några som har ungefär samma profil på forumet.. Nåja..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som faktiskt aldrig har blandat ihop Feuflux, Feliath, Feidu eller Quan'talis och Quadrante

Rising

Vila i frid
Grym tråd.

Jag är som ett enda stort missförstånd, och jag har faktiskt riktigt dålig koll på de flesta. Några jag blandar ihop extra mycket:

Arvidos, Arcana och Archer tyckte jag var helt omöjliga att skilja på i början. De har väl inte så många likheter förutom namnet, dock.

Feliath, Feuflux och Dimfrost hade jag också assvårt att skilja på ett tag, eftersom de mest var "vrållåde-gänget" i mina ögon. Men sedan så började jag besöka vrållådan och då utkristalliserade sig rätt uppenbara olikheter mellan dem.

Den där snubben med musse pigg-avataren (som heter något konstigt) han blandar jag ihop med massor av folk, helt enkelt för att jag aldrig kan komma på vad han heter. Bra inlägg skriver han dock.

Gurgeh och Ghoulz har jag blandat ihop någon gång. De har väl egentligen inga andra likheter än namnen, även om de båda är rätt akademiska också.

Eksem brukade jag blanda ihop med alla. För länge, länge sedan skrev jag något konstigt inlägg med en massa kassa vitsar och Eksem svarade något i stil med att han tyckte det var kul, och att han skulle kolla in min profil. Det tyckte jag var jätteläskigt, och så lovade jag mig själv att jag skulle lägga honom på minnet, men det misslyckades ända tills det gick upp för mig hur särpräglat cool han är.

Chrull och Seinet hade jag länge jättesvårt att skilja på. De var två moderatorer, bara, i mina ögon, och jag tror inte att de skrev särskilt mycket egna inlägg när jag först kom till forumet. Då är det svårt att få något grepp om dem.

Troberg har jag på senare tiden börjat blanda ihop med Stefan & Krister, ni vet, bondkomikerna. De drar nämligen precis samma putslustiga vitsar som honom, och jag lovar att det inte skulle gå att se någon skillnad om man bara placerade dem alla i Jordanien och gav dem varsitt nummer av Playpulsjet. :^)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det händer att jag blandar ihop Feliath och Feuflux i vrålrutan. Annars brukar jag blanda ihop Morgoth och Morgath även om de inte är särskilt lika i övrigt. De flesta andra tror jag att jag har rätt bra koll på.

Rickard

Urverk speldesign
Faehrengaust [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som för något år sedan faktiskt till och med har lärt sig att stava till användarnamnet

Johan K

Gammal & dryg
Oj...

Hemmm, tror faktiskt att jag inte lyckats att blanda ihop forumsfolk faktiskt..
Sen att det finns ett antal användare som är ganska lika varandra i användarnamn är ju en annan sak.. :gremgrin:

/ Jojan K, som är lite småtrött..

Insignia

Swashbuckler
Jag vet att jag har haft svårt att hålla koll på Arcana, men jag minns inte vem det var jag blandade ihop honom med :gremblush:

Annars kommer jag inte på någon. Men jag vet att en och annan (Baldyr) har blandat ihop mig med ignatius_reilly.

Nightowl

Champion
Feliath, Foggmock och Feuflux börjar alla på F. Därför har jag aldrig någon koll på vem som är vem förrän jag öppnar ett inlägg, och då tänker jag 'asså det var HAN' på en gång.

Baldyr och Balderk ger upphov till samma problem, med samma resultat.

Jag tror dock aldrig jag blandat ihop någon så där synligt i skrift, eller så har jag kanske blandat ihop dem så mycket att jag inte ens märkte. Jag kanske är Storuggla, egentligen, fast jag har tagit fel och tror jag är Nightowl.

Erik, nästa lika filosofisk som Arvidos där

Wyldstorm

Swordsman
Känner ingen så väl att jag kan blanda ihop denne med nån..

En liten lustig sak jag misslyckades att hålla för mig själv bara...
Har alltid kallat mig "NightHowl" på nätet (stort h för tydlighetens skull), tänk vilket öde om jag hade missat killen utan h'et & valt det namnet?

Foggmock

Myrmidon
Feliath, Foggmock och Feuflux börjar alla på F. Därför har jag aldrig någon koll på vem som är vem förrän jag öppnar ett inlägg, och då tänker jag 'asså det var HAN'

Alltså, Han börjar INTE på F. Nu har du nog blandat ihop oss...

Foggmock - :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Kvante och Kvadrante blandar jag ihop fortfarande. Jag kopplar inte vem som är vem förrens jag öppnar deras inlägg och ser avataren.

I övrigt är det ingen jag har svårt att särskilja, förutom alla tusentals ansiktslösa anonyma grisodlare då. You all look the same!

Zaphod_UBBT

Swordsman
"Måste vara roligt med sällskap jämt - han har ju alltid varandra."

- Fritt citerat från Järnbörd av Magnus Dahlström

Quan'talis

Swashbuckler
Jag brukar också förväxla mig med Quadrante. Jag har flera gånger sett ett inlägg av honom i en tråd och tänkt "va, när skrev jag det där?"

Hittills har jag inte förväxlat några andra användare, dock.

Netfeed

Swashbuckler
det är jävligt snyggt, förväxla sig själv med någon annan...
det krväver en tyst sittandes ovation
och en :

:zeppelinare:

Feuflux

omjonasson.se
Jag försökte vänta och se om jag kom ihåg mina gamla ihopblandningar... men nu gav jag upp. Jag vet att jag har blandat ihop en del folk men nu för tiden har jag rätt bra koll. Jag drar de fall jag kan komma på.

Dilauendu (lär mig aldrig stavningen) och Doedinnan blandade jag ihop för länge sedan. Problemet löste sig dock så fort man läste något inlägg av endera personen och till sist försvann problemet helt.

Quadrante och Quan'talis har jag aldrig blandat ihop på forumet men väl i vrålrutan. Där var jag så van vid Quan'talis att man så fort man såg att postarens namn började med Qua slutade läsa namnet och läste posten istället.... men nu är jag invand vid det med.

Dags för att citera Rising
Feliath, Feuflux och Dimfrost hade jag också assvårt att skilja på ett tag, eftersom de mest var "vrållåde-gänget" i mina ögon. Men sedan så började jag besöka vrållådan och då utkristalliserade sig rätt uppenbara olikheter mellan dem.

Att blanda ihop mig med Dimfrost med ursäkten att vi är "vrållåde-gänget" är som att blanda ihop Rising och Krille som "utdragna diskussions-gänget"...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Blandat och blandat

ihop. Jag har väl någon gång blandat ihop någon men kan inte påminna mig det nu. Däremot har jag lyckats göra rena rama "syftningsfel". Dvs. jag har följt en tråd och i slutändan av den gjort ett inlägg där jag besvarat/uttalat mig om allt som tråden ifråga innehöll, därav har folk blivit förvirrade och undrat om jag klankat på dem. Det har inte varit avsiktligt och jag ber om ursäkt för liknande tilltag.

Att jag däremot inte minns alla gånger jag diskuterat saker med folk vill jag be om ursäkt för. Det har varit stunder jag har varit frånvarande och då minns jag inte vem jag diskuterat tidigare ifrågan med. Också det vill jag be om ursäkt för.

Minnet mitt är kort och intensivt. Men What the Heck, jag är ju hela tre dussin idag... :gremsmile:

Morgoth

Swashbuckler
Det händer faktiskt...

...att jag blandar ihop mig själv med Morgath. "Hur lyckades jag skriva något såhär smart?", tänker jag då. Nej, inte riktigt, men det hade jag säkert gjort om inte avataren hade avslöjat missförståndet vid första ögonkastet.

Ibland blandar jag ihop mig själv med Muggas också, det är ju inte så konstigt (Muggas har ju tillochmed berättat att han kallas Mogge av sina bekanta vid ett tillfälle!) när vi sitter på IRC och jag har nicket "Mogge". Det blir lite jobbigt när man ska kolla upp vad man har sagt tidigare.

Feuflux - Feliath är en uppenbar förväxling. Ibland fattar jag först efter lång ordväxling vem det är jag snackar med, men det brukar inte spela så stor roll.

Morgoth

Swashbuckler
Äh!

Jag har flera gånger sett ett inlägg av honom i en tråd och tänkt "va, när skrev jag det där?"

Här trodde man att man var först med ett fräscht skämtkoncept, och så är du först som vanligt! Ämlans luspudel!

Mogge - blandar också ihop Quadrante med Quan'talis ibland (men till skillnad från Quadrante har Quan'talis alltid en plats i mitt hjärta som en trogen supporter av Fagins Hand-projektet)