Nekromanti Men har någon tänkt på det HÄR då?

TheGoblin

Veteran
Som fortsättning på mitt förra inlägg, som handlade om ett Final Fantasy rollspel, så skriver jag vidare på den idén.

Ett vanligt Final Fantasy rollspel finns ju, men finns det ett som involverar alla FF karaktärer från 6:an och uppåt? Tror inte det. Tänk er en spelvärld där alla kontinenter ifrån alla FF spel finns, och mitt i alltihop finns en stad där alla huvudkaraktärer ifrån FF6 till FF10 bor. Denna stad kallas för övrgit för "Square Town". Dom yngre av dessa huvudkaraktärer (och vissa ultimata-ondingar) går dessutom på Square High, så spelarna kan även spela i High School miljö, och inte bara "rädda världen, slakta monster" äventyr.

Alla Final Fantasy fans kan försöka föreställa sig äventyr där deras egen karaktär slåss sida vid sida med Cloud Strife och Squall Leonhart mot ett monster som dykt upp och hotar hela staden med total förstörelse. Eller sitta med Rikku och jobba med en hemuppgift som MÅSTE vara klart tills morgondagen. Låter det här bättre? Låter det mer originellt än bara ännu ett FFRPG?

Skriv nu, jag vill veta :gremsmirk:

DanielSchenström

Swashbuckler
Det låter coolt även om jag skulle sno stadsidén från Planescape med en stad i en annan dimension från vilken man kan besöka alla andra FF-miljöer (plus andra rollspelsmiljöer man gillar). High school-miljö känns coolt japanskt (tänker på gnnn den där animen där de hittar en inkapslad prinsessa i skolan och blir transporterade till hennes värld och där huvudkillen det handlar om bla får klä ut sig till tjej, ondingarna är nå insekter och killens rival går förstås med ondingarna.)

Man ska akta sig för att gå överstyr i sin jakt på originalitetannars blir det snart ett rollspel som handlar om ett gäng ungar som gillar att leka is kogen nära gården där de bor. I skogen finns det sniglar som de brukar sätta små FF-klistermärken på, på skalen då. Rollpersonerna spelar sedan sniglarna som fått samma personlighet som den person klistermärket föreställer. De ska nu besegra den onda Saltimahn. Men de kan inte göra något på dagarna då barnen kanske kommer och leker med dem utan bara på natten då skogen fylls äv läskiga djur.

Som sagt, inte gå överstyr.