Det har ingen som helst tanke bakom, utan är endast ett konglomerat av idéer jag samlade på mig när jag hörde talas om indiespel (men utan att faktiskt spela några). Det har inget drivande tema eller fokus överhuvudtaget, och saknar stöd för spelgruppen att själva skapa ett sådant fokus. Det har en påslängd dilemmaregel som inte har något att göra med något annat, bara för att "Döh, bomber e coolt, juh!". Det innehåller inga som helst tips på hur man faktiskt skall få spelet att funka. Konflikter finns med utan anledning och ingen som helst garanti finns att de kommer att driva ståryn framåt. Konfliktsystemet finns där "bara för att".
Behöver du fler anledningar? Spelet är helt enkelt skrivet av en spelskapare som inte visste vad han sysslade med. Det kan funka, men bara för att spelgruppen får det att funka. Själva spelet hjälper knappast till särskilt mycket.
Spelet är ett försök till narrativism av en snubbe som bara hört talas om narrativism och sett suddiga bilder på det. Det är inkonsekvent och inkoherent. Kort sagt: det suger.
Och det här är väl ett tillfälle så bra som något att tillkännage att jag kommer att dra in Oskrivna blad. Tanken var att det skulle ligga kvar tills Utpost fanns på lulu, men eftersom detta är uppskjutet på obestämd tid kan jag lika gärna lägga ner det nu. I slutet av september kommer Oskrivna blad at plockas bort från lulu.