Än så länge publicerad information finns i Geografica Mundana på sidan 7 under Geografikapitlet. Mer information skall komma i häftet om fjärran riken i Atlasboxen.
Min spelgrupp har nu två Mundana och en geografica. Jag har geografican eftersom jag är spelledare. En av mina spelare som vi spelar hos rätt ofta har en Mundana och min Mundana har jag skickat vidare till en annan spelare. När vi tvingas att skaffa en Geografica till tar jag den nya skickar min gamla till spelare ett som i sin tur kan skicka vidare sin Mundana till en tredje spelare......
Att inte ge ut Geografica när den var klar skulle varit dumt deluxe (den har sålt bra, nej jag ger inga siffror). Att sen sälja Fjärran riken separat skulle var mycket dyrt per sida (den skulle säkert kosta 99. Så köp Atlasboxen och ge bort Geografican till en vän i julklapp.
jag har funderat lite och är det ett bra upplägg att köpa Grundboxen, Vapenmästaren och atlasboxen? (samt en spelledarskärm då tabeller får Neogames att tända till som aldrig förr)
Låter väl ganska vettigt. Dock, köp INTE spelledarskärmen, för dess tabeller är till för Eon I, dvs inte särskilt användbar till Eon II (eller Eon III, när den nu dyker upp). Förvisso är det fortfarande en bit kartong att gömma sig bakom som SL, men det kan du säkert hitta någon annanstans
Hoppas verkligen boxen innehåller många bra kartor. Helst vill jag ha en en karta i stil med Consaber kartan (bättre än Asharien & Soldarn kartan pga avsaknad av störande adelsvapen som täcker viktiga saker som Minuvielsborg) över varje land.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.