Nekromanti Menon Aoun

storken

Warrior
Re: Menon-Aun

...är den korrekta stavningen. såduvetba.

Än så länge publicerad information finns i Geografica Mundana på sidan 7 under Geografikapitlet. Mer information skall komma i häftet om fjärran riken i Atlasboxen.

Khûrz

Veteran

Ska man bli tvungen att köpa atlas-boxen för att få tag på fjärran länder?!?

Blir lite trist med två Geografica :gremfrown:

...Tandvärk har jag också...

Ceram

Hero
Två geografica...

Min spelgrupp har nu två Mundana och en geografica. Jag har geografican eftersom jag är spelledare. En av mina spelare som vi spelar hos rätt ofta har en Mundana och min Mundana har jag skickat vidare till en annan spelare. När vi tvingas att skaffa en Geografica till tar jag den nya skickar min gamla till spelare ett som i sin tur kan skicka vidare sin Mundana till en tredje spelare......

Helmgast
Tyvärr

Att inte ge ut Geografica när den var klar skulle varit dumt deluxe (den har sålt bra, nej jag ger inga siffror). Att sen sälja Fjärran riken separat skulle var mycket dyrt per sida (den skulle säkert kosta 99:). Så köp Atlasboxen och ge bort Geografican till en vän i julklapp.

hraufnir

Swordsman
Re: Tyvärr

När finns atlasboxen att få tag på?

jag har funderat lite och är det ett bra upplägg att köpa Grundboxen, Vapenmästaren och atlasboxen? (samt en spelledarskärm då tabeller får Neogames att tända till som aldrig förr)

Phelan

Hero

Låter väl ganska vettigt. Dock, köp INTE spelledarskärmen, för dess tabeller är till för Eon I, dvs inte särskilt användbar till Eon II (eller Eon III, när den nu dyker upp). Förvisso är det fortfarande en bit kartong att gömma sig bakom som SL, men det kan du säkert hitta någon annanstans :gremsmile:

Mvh / Phelan

hraufnir

Swordsman

tackar för råd... jo vill man bara ha en bit kartong funkar nog spelledarskärmen till vampire eller diverse flyttlåda...

Jag e nyfiken, hur kan neoshopen ligga dyrare i pris på sina egna varor än vad t.ex. golem gör?

Helmgast

Pris vetefasen, men innehållet blir: Geografica Mundana, Encyklopedia Mundana, Fjärran Riken, lösa kartor samt karthäfte.

storken

Warrior

2 Geografica är mycket bra i vårat fall då hälften av alla sidor ramlat ur. Så det är välbehövligt.

storken

Warrior

Innebär det fortfarande en (eller en uppdelad) fullständig karta över Mundana, med städer, gränser, etc utsatta?

Ceram

Hero
Kartor!

Hoppas verkligen boxen innehåller många bra kartor. Helst vill jag ha en en karta i stil med Consaber kartan (bättre än Asharien & Soldarn kartan pga avsaknad av störande adelsvapen som täcker viktiga saker som Minuvielsborg) över varje land.

/Tobbe - som gillar kartor...