Nekromanti Mer kludd i photoshop...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jehepp. Har kluddat lite som ni ser, mer övning på ruffig blending. Gillar det stuket. =) Liknar min char assignment som jag gjorde till en av mina kurser, ifall någon känner igen stuket.
 

Attachments

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Varför försöker han käka upp sin gröna gummigitarr?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jarl said:
Varför försöker han käka upp sin gröna gummigitarr?
Hahaha... xD

Det ska vara en axelväska är det tänkt, jag gjorde dock inte mer än att markera den. Sorry för det. Käka upp? Mjarj, det är snarare jag som är dålig och råkat lägga remmen lite över axeln. Sorry för det också.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Robert Jonsson said:
Har jag sagt att jag tycker bilden är full, va? Nej, just det. :gremtongue:
... Jag säger inte mer...

Äsch, nåväl, nej du har inte uttryckt att den är ful. Fast tja, den är inte bra heller, men på sina ställen tycker jag blendingen fungerar någorlunda, om jag får säga det själv.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Förutom den redan nämnda gumiguitaren och hans morgon tofflor så gillar jag skissen. Keep it up!
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Ok, här kommer min kritik, ta det som orden från en hatfylld och bitter man :gremwink:

Jag tänker utgå från just at du försöker lära dig blending i min kritik, varvid den kommer att koncentreras på just detta.

Syftet med all blending är value change och syftet med value change är, oftast, att skapa volym. Din karaktär ser väldigt platt ut och jag antar att det här inte har varit syftet. Orsaken till det är för att den är för att den är jämnt ljussatt, dvs du har lagt på ljus från alla håll (bristen på skugga gör också sitt).

Jag rekommenderar den här övningen om du vill arbeta på din belysning av objekt.

Om det nu var syftet att göra karaktären sådär så kan du strunta i allt jag har sagt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tony.M.Meijer said:
Ok, här kommer min kritik, ta det som orden från en hatfylld och bitter man :gremwink:

Jag tänker utgå från just at du försöker lära dig blending i min kritik, varvid den kommer att koncentreras på just detta.

Syftet med all blending är value change och syftet med value change är, oftast, att skapa volym. Din karaktär ser väldigt platt ut och jag antar att det här inte har varit syftet. Orsaken till det är för att den är för att den är jämnt ljussatt, dvs du har lagt på ljus från alla håll (bristen på skugga gör också sitt).

Jag rekommenderar den här övningen om du vill arbeta på din belysning av objekt.

Om det nu var syftet att göra karaktären sådär så kan du strunta i allt jag har sagt.
Fetingtack! :gremlaugh:
 
Top