Nekromanti Mer kraggbarbarer...

G

Guest

Guest
Ofta anses kraggbarbarernaendast passa som storväxta brutala krigare, en åsikt som jag inte delar.

Även om Conan är en arketyp för alla barbarer så finns det ju schamaner och helare bland kraggbarbarerna också.

Så mer kraggbarbarer om än kanske inte bara krigare!

Mäster Azazel

Frixeray

Swordsman
Visst måste det ju finnas kragger med 7 i STY också
En klen liten kragg alltså
Men ska man vara kragg bör man vara stark krigare, annars passar det inte så särskilt bra, eller?

Kraggernas väl framför allt!

Frixerays dödslista, snart uppe...

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ett val man gör

Det är väl så att man väljer kragg bara för att den är just stor och stark. Vill man va "lite och klen" så väljer man en annan ras... oftast. Men det är klart att det går att göra en liten klen kragg även om dom är kända för sin storlek och sin styrka.

Valet är ditt. Det mesta är möjligt i rollspel...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Min misslebärzärk...

...finns inte men jag ska göra en misslekrigare den dagen någon i min spelförening gör en Kraggshaman.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Bela

Warrior
"Visst måste det ju finnas kragger med 7 i STY också
En klen liten kragg alltså
Men ska man vara kragg bör man vara stark krigare, annars passar det inte så särskilt bra, eller?"

Med tanke på att Kraggbarbarerna har ett av Mundanas hårdaste mandomsprov så tror jag att det inte finns många svaga Kraggbarbarer, de rensas snabbt bort.

Bela

King Kromm

Hero
Re: Min misslebärzärk...

hade jag varit medlem i din förening hade jag gjort en imorn... vad heter din förening och va e medlems avgiften??

/Kinr Kromm

/King Kromm

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Min misslebärzärk...

The Bored...15 kr i månaden...ligger i krokek, kolmården, östergötland, sverige...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

(vulg)

Veteran
Re: Ett val man gör

Kan man inte göra en liten klen barbar krigare som alltid får gå sist i ledet/images/icons/smile.gif

En Conan wannabe

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: kraggsvärd

Skulle tro att kraggsvärdet är något som kraggisarna gjort sig kända för, men knappast är var mans egendom. Även om schweizarna var kända för att vara legoknektar som var enna jävlar på att använda hillebard så var väl inte varenda schweizare hillebardmästare.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

cernael

Warrior

Med tanke på att kragg ser ner på de kragg som inte kan använda sitt kraggsvärd/sin eyrenklyvare till att jaga kaniner (ungefär...enligt texten om kragg på neogames hemsida) så är det nog åtminståne nästan var mans egendom.
Tänk också på att även om de inte uppfyller STYK så kan de fortfarande använda svärdet (visserligen med +Ob1T6 i svårighet, men där det finns vilja finns det förmåga).

RhiHaoEn
/Cernael san

Bela

Warrior

"(ungefär...enligt texten om kragg på neogames hemsida)"

Den texten stämmer inte med Religioner. Så jag tror inte att den stämmer så bra, utan se det som en samling rykten om kraggfolket.

Bela

cernael

Warrior

Den texten stämmer inte med Religioner. Så jag tror inte att den stämmer så bra, utan se det som en samling rykten om kraggfolket.
Vad står det om kragg i religioner? Såvitt jag kommer ihåg står det ingenting, men upplys mig!

RhiHaoEn
/Cernael san

Bela

Warrior

"Vad står det om kragg i religioner? Såvitt jag kommer ihåg står det ingenting, men upplys mig!"

Religioner sidan 86
Läs om Siron

Bela

Blasphemy

Swashbuckler
Barbbarnamn

Ja du nämde ju ett Torkel, Sedan så finns ju Kull, Nanoc, och självklart Conan. Eyren heter oftast Sonja eller något liknande.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna