Hej!
Det slog mig ikväll att det finns primitiva civilisationer som slåss med yxor och spjut. Sedan finns det avancerade civilizationer som slåss med lasersvärd och laserpistoler. Finns det ingen vapenteknik i Star Wars rollspelet som ligger mittemellan de primitiva och de avancerade?
Granater är tydligen förekommande i Star Wars, termaldetonators, fragmentgranater, mf, men inte andra explosiva vapen. Detta tycker jag är lite märkligt.
Nu finns det inget som är naturtroget och verkligt med Star Wars så ska vi vara på det humöret så kan man ju förkasta Star Wars helt och hållet.
Men i Star Wars D6 så fanns faktiskt krutvapen med i regelsystemet även om de inte användes så ofta. Jag tycker kanske inte att "nutida" krutvapen riktigt passar in i Star Wars. Men lite Scifi betonade krutvapen skulle kunna fungera.
Kan man inte införa vapen såsom plasmavapen, neutronvapen och disruptorvapen (som används i rollspelet: mutant rymd), nålvapen (som Bobba Fett använde mot en lönnmördare i Episode II), Riktigt avancerade krutvapen som marinsoldaterna hade i Alien II.
Att börja stoppa in MP5:or och M16 i Star Wars skulle däremot kännas helt fel. Men i en galax med tusentals stjärnor och civilisationer och teknologinivåer så tycker man kanske att det borde finnas ett större utbud av avståndsvapen än de 28 som finns i reglerna.
Skadevärdena för avancerade krutvapen skulle kunna ligga på 2T6. Plasma, -neutron och distruptorvapen är högteknologiska och skulle kunna ligga på samma nivå som laservapen men även ta hänsyn till de produktegenskaper som särskiljer dessa vapentyper från varandra.
Vad har ni för synpunkter på detta?
/Eagle
Det slog mig ikväll att det finns primitiva civilisationer som slåss med yxor och spjut. Sedan finns det avancerade civilizationer som slåss med lasersvärd och laserpistoler. Finns det ingen vapenteknik i Star Wars rollspelet som ligger mittemellan de primitiva och de avancerade?
Granater är tydligen förekommande i Star Wars, termaldetonators, fragmentgranater, mf, men inte andra explosiva vapen. Detta tycker jag är lite märkligt.
Nu finns det inget som är naturtroget och verkligt med Star Wars så ska vi vara på det humöret så kan man ju förkasta Star Wars helt och hållet.
Men i Star Wars D6 så fanns faktiskt krutvapen med i regelsystemet även om de inte användes så ofta. Jag tycker kanske inte att "nutida" krutvapen riktigt passar in i Star Wars. Men lite Scifi betonade krutvapen skulle kunna fungera.
Kan man inte införa vapen såsom plasmavapen, neutronvapen och disruptorvapen (som används i rollspelet: mutant rymd), nålvapen (som Bobba Fett använde mot en lönnmördare i Episode II), Riktigt avancerade krutvapen som marinsoldaterna hade i Alien II.
Att börja stoppa in MP5:or och M16 i Star Wars skulle däremot kännas helt fel. Men i en galax med tusentals stjärnor och civilisationer och teknologinivåer så tycker man kanske att det borde finnas ett större utbud av avståndsvapen än de 28 som finns i reglerna.
Skadevärdena för avancerade krutvapen skulle kunna ligga på 2T6. Plasma, -neutron och distruptorvapen är högteknologiska och skulle kunna ligga på samma nivå som laservapen men även ta hänsyn till de produktegenskaper som särskiljer dessa vapentyper från varandra.
Vad har ni för synpunkter på detta?
/Eagle