I mitt tidigare inlägg undrade jag över FV i religion och Läsa modersmål när det gällde religösa skrifter.
Hur är det med Dvärgarnas runor? Går de in under skrift eller är det något annat?
Visst börjar man som amatör, men nivån utövare betyder väll egentligen att man är yrkesverksam elle nått i den stilen.
Hur kommer det sig då med ålderna runt 100-200 år för en dvärg? Vad har han gjort innan i sitt liv. legat och sovit till 5 varje kväll eller?
Jag tycker 6:an verkar väldigt lovande och ser fram emot att få utveckla mina karaktärer. Men jag är lite fundersam till regeln max FV5 från start. Kanske borde man höja den till 10. (jag vet att SL kan ta bort regeln om han vill men för ett så genomtänkt spel i övrigt borde den tanken redan ha varit med från början).
Ponera följande:
Erik vill göra en alvmagiker. Ingen dum kombination.
Hur gamal ska han vara för att bli så bra som möjligt
Jo, snuskigt gamal för att få bonus i de vitala grundegenskaperna för en magiker. Medelålders får lite plus på int, psy och SPI. De viktigaste grundegenskaperna.
Problemet: Erik MÅSTE vara runt 1000 år gammal. Vad F*N har Erik gjort tidigare om han sen bara har 4-5 besvärjelser?
Visst har han säkert mycket i de gratisfärdigheter han har, men vad f*n max FV5 i de vanliga färdigheterna. hmmm
Hur är det med Dvärgarnas runor? Går de in under skrift eller är det något annat?
Visst börjar man som amatör, men nivån utövare betyder väll egentligen att man är yrkesverksam elle nått i den stilen.
Hur kommer det sig då med ålderna runt 100-200 år för en dvärg? Vad har han gjort innan i sitt liv. legat och sovit till 5 varje kväll eller?
Jag tycker 6:an verkar väldigt lovande och ser fram emot att få utveckla mina karaktärer. Men jag är lite fundersam till regeln max FV5 från start. Kanske borde man höja den till 10. (jag vet att SL kan ta bort regeln om han vill men för ett så genomtänkt spel i övrigt borde den tanken redan ha varit med från början).
Ponera följande:
Erik vill göra en alvmagiker. Ingen dum kombination.
Hur gamal ska han vara för att bli så bra som möjligt
Jo, snuskigt gamal för att få bonus i de vitala grundegenskaperna för en magiker. Medelålders får lite plus på int, psy och SPI. De viktigaste grundegenskaperna.
Problemet: Erik MÅSTE vara runt 1000 år gammal. Vad F*N har Erik gjort tidigare om han sen bara har 4-5 besvärjelser?
Visst har han säkert mycket i de gratisfärdigheter han har, men vad f*n max FV5 i de vanliga färdigheterna. hmmm