Nekromanti Mer rollspel i P3

Dewil

Skrivbordsgeneral
Kvällspasset i P3 kör hårt med rollspelsreferenserna (vilket, har jag för mig, beror på att programledar-Sonja är rollspelare). I förra tisdagens program om moralpanik skulle rollspelen tas upp.

Jag hörde inte programmet eftersom jag var upptagen med en liten flytt och har inte lyssnat av programmet i efterhand eftersom jag först här om dagen uppfyllde P3:s orimliga krav på lyssning via Internet. Men jag ska.
Delar av programmet, till exempel de om videovåldet och hårdrocken, har sänts tidigare och är mycket underhållande. Om ni inte visste det förut så får ni bekräftat att Siewert Öholm inte har alla tärningar i tärningspåsen.

Dewil

MrG

Swashbuckler
(vilket, har jag för mig, beror på att programledar-Sonja är rollspelare)
Sonja har förflutet som rollspelare och Västeråsstift lajvar.

-Gunnar (som var med förra gången kvällspasset körde rollspel)

Dewil

Skrivbordsgeneral
Gunnar (som var med förra gången kvällspasset körde rollspel)
Jag misstänkte att det var du! En Gunnar med ett friformsscenario vid en kaffeautomat, det stämde bra, tyckte jag. :gremsmile:

Dewil

Ackerfors

Alas, your rapids!
Trådflytt

Tråden flyttas eftersom den handlar om media med direkt anknytning till rollspel. I forumbeskrivningen på Kulturforumet står det "Undvik rollspelsdiskussioner här", men det gör det inte på Rollspelsforumet så diskutera på.

MrG

Swashbuckler
Jo, kan låta typsikt mig, fast temat var inte mitt och lite slump att jag hamnade i radion överhuvudtaget. De hade frågat runt lite efter nån som kunde vara bered att rollspel (och helst spelleda) kort improviserat i radio. Kanske inte helt udda att jag fick ett medelande då efter att nischat sig på improviserat spelledande. Resten får skyllas på de övriga, mellan snacken tar jag nämligen tre begrepp och det jag får leder till kaffeautomaten och kontorsscenario.

Friform (eller systemlöst) kommer naturligt för mig när förberedlestid saknas :gremgrin: Men skulle vara grymt impad om nån kan slänga ihop lika snabbt med system...

Så var det kul att se bisittarens min när d20 kom upp på bordet, han var den i studion som inte hade rollspelat innan. Jag hade ingen tanke på hur udda en ovanlig tärning kan vara i sånna fall.

-Gunnar (fd. studentradiot, fick lite sug tillbaka)