Nekromanti Mer rollspel

just do it

Veteran
Tänkte bara sprida några ord kring rollspelssajten www.ROLLSPEL.ORG

För ett tag sedan skaffade vi på Runan oss domänadressen ovan med förevändningen att vi ville skapa något större och bättre än det vi hade att erbjuda just då.
Det verkar hända en hel del i Rollspelssverige nu; Drakar & Demoner släpps på nytt, Codex och rollspel.nu går ihop och Runan lanserar sin nya tidning och sin nya sajt.

Jag tycker det är kul för alla rollspelare att detta händer, och hoppas att konkurrensen mellan dessa sajter blir positiv.

Just nu ser dock rollspel.org inte mycket ut för världen, snarare ligger där nu en temporär sida för rollspelstidningen Runan... men snart är den färdiga versionen klar. Vad sägs om debatter (UTAN CENSUR), nyheter, en mycket stor scenariobank, forum, chatt etc ?

Så, varför nöja sig med en tidning eller en sajt?

Vi kommer fortlöpande att posta info om utvecklingen, och hoppas att ni uppskattar vårt arbete.

/RunanRedax

Rosen

Myrmidon
<I>Jag tycker det är kul för alla rollspelare att detta händer, och hoppas att konkurrensen mellan dessa sajter blir positiv.</I>

Var dock beredda på att det då och då kan ploppa in brev om när ni tänker släppa nästa Westernmodul eller om var tusan Eon-forumet har tagit vägen. Det har redan märkts en del hopblandningar nu när det finns två sajter som heter rollspel-punkt-nånting; det lär bli värre när det finns tre.

--
Åke

Azagthoth

Myrmidon
Vad sägs om debatter (UTAN CENSUR)...

Får jag ödmjukt fråga vilka ni anser syssla med censur?

/Azagthoth

Rosen

Myrmidon
En lustig (?) detalj jag märkt är förresten att sajten verkar vara browserberoende; jag får upp rollspel.org om jag använder Explorer, men om jag tittar på den i Netscape kommer det bara upp en vit bakgrund och inget mer.  Nån idé om vad det kan bero på?

--
Åke

Får jag ödmjukt fråga vilka ni anser syssla med censur?

Du brukar själv vara rätt bra på det. Med att låsa trådar etc.

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show

Sodivra

Champion
Re: Censur

Va, matrix som är så bra! Jag tycker att det är ett plus om man kan diskutera mer än rollspel med sina forumkompisar..

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.

Vindhand

Myrmidon

Ja, men visst finns det en skillnad mellan att "diskutera mer än rollspel" och att skriva flera inlägg vars enda innehåll är (felaktiga) citat från en film alla har sett?

Klon

Hero

Kolla min RE:??, den fortsätter The matrix om man vill, det är juh en så bra film så varför inte disskutera? håller med om att det är ett plus!

Klon

Klon

Hero
Det är så med netscape att den inte accepterar vissa saker som Explorer gör och tvärtom, ta t.ex. Utopia som funkar bäst med netscape(har inte kollat själv med explorer men har hört att det ska innebära problem).

Klon

Azagthoth

Myrmidon
Definition av censur mm

Alltså, om du verkligen tycker det är intressant så kan jag låta bli att låsa trådar som ingen egentligen är intresserad av. Men nu kom jag bort från det nya ämnet jag skrivit.

Min definiton på censur (tillsammmans med de regler som gäller för forumen) är att inlägg som inte berör rollspel i någon form inte hör hemma på dessa forum. Dessa kan då övervakas och om nödvändigt (dvs om de spårar ur) låsas. Fast finner du stort intresse i att läsa totalt meningslösa inlägg som inte hör hemma här så säg till så slutar jag omedelbart. Vill användarna att "idioter" som tycker det är kul att skriva totalt meningslösa inlägg skall få fortsätta skriva dessa inlägg (vissa användare kanske till och med finner någon form av nöje att läsa dessa inlägg) så säg till så slutar jag stänga dessa trådar.

Vad jag försöker säga är att jag aldrig tänker låsa en diskussion som jag tycker innehåller någon form av värde och/eller har rollspelsanknytning. Andra inlägg kommer att censureras därför att de inte hör hemma på forumen och rimligtvis bör publiceras på lämpligare plats.

Eftersom jag ser det som en ren anklagelse vill jag gärna att du ger mig exempel på trådar jag låst som inte är intressanta och/eller saknar rollspelsanknytning. Jag går med på att intressanta är en väldigt subjektiv term, men jag försöker se det hur den "vanlige" forumanvändaren skulle se på saken, vill den "vanlige" forumanvändaren kasta bort sin tid på detta inlägg eller inte?

Innan någon nu svarar på frågan, tänk då över huruvida ni faktiskt vill läsa inlägg på forumen som endast innehåller ord som "kuk", "fitta", "hora", eller meningar som "Mel Gibson är dålig", "Neogames suger" etc. Det är nämligen sådana jag har en förkärlek för att radera/censurera. Förutom de inlägg som absolut inte har med rollspel att göra alltså.

Alltså, om det jag sysslar med är censur, säg till så slutar jag. Om ni sedan får ett otrevligare forum på grund av detta, då är detta inte mitt problem.

/Azagthoth

Vindhand

Myrmidon
Jag tycker det fungerar bra

Ni är litet övernitiska med att låsa trådar som handlar om Marcos eventuella plagiat av Knights of Legend... och ni kunde för min del vara hårdare mot inlägg som behandler chronopia och varför det är så bra :)

I övrigt tycker jag att det fungerar bra. IMHO naturligtvis...

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2000-09-30 02:48.</EM></FONT></P>

Azagthoth

Myrmidon
Re: Jag tycker det fungerar bra

Knights of Legend-diskussionen dök upp under sommaren, då jag inte har den skojiga 10mb-linan utan det lite mindre skojiga 33-modemet. Svär mig fri från den låsningen (som även jag tycker var konstig). I och för sig fanns redan diskussionen någonstans (för långt bak för att folk skulle läsa hävdar några), det var anledningen till dess låsning.

/Azagthoth

Sodivra

Champion
Visst.

Visst så är en "dålig" diskussion alltid "dålig" men det som sagt: Jag tycker det är ett plus om man kan vara lite OT.

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.

Sodivra

Champion
Ursäkta men jag MÅSTE...

...Snacka lite om the Matrix! Den är ju så cool! Och både den som är intresserad av äventyrsfilmer och den som har pluggat filosofi med inriktning på Platon kan ju se den, och få mycket ut av den! Ni vet, ni kanske borde gå på en sådan där analys av filmen som alla möjliga personer utför... Det finns ju det här meddelandet; Belysningen av Bibeln och Platons filosofi, och det är inte bara i handlingen. Tvärtom, hela filmen kryllar av gömda antydningar och medelanden, robotspindeln, den vita kaninen (Alice i underlandet) Ja till och med karaktärernas namn! Några exempel:

Thomas Anderson = Thomas Tvivlaren. Ander: Människan. Son: Son. Människosonen alltså.
Neo = Den nye, kasta om bokstäverna: One. The One.
Cypher = Den kodade och okände + LuCifer

Coolt eller vaddå?? /images/icons/cool.gif
Jajamän det är något speciellt med dessa filmer/böcker/sånger med dolt budskap. Jag blir iallafall som tokig när jag stöter på någon sådan, analyserar den, och tjatar om den (Som ni märker /images/icons/smile.gif) Och på tal om Alice, som inspirerat The Matrix och mycket annat... Jag bestämde mig för att läsa dom två böckerna (Jo det är två.) nyligen, eftersom dom är så stora litterära verk, inspirerat så mycket, och dom verkar också ha ett sådant här hemligt budskap... (Mums! /images/icons/smile.gif) Ja det gick ju relativt fort, och det gick verkligen att känna att det fanns något dold i detta.. Efter lite surfande hittade jag den här sidan:

http://www.lewiscarroll.org/bander.htm

Checka den! Kopplingar till buddismen och allting.
Och som avslutning så kanske jag borde nämna att en datoriserad version av Alice är på gång, vilken OCKSÅ verkar vara packad av halvdolda meddelanden, och dessutom så cool att man spyr! Checka sidan:

http://www.alice.ea.com

Vafan, kolla dom här också när ni ändå håller på...
http://www.alice.ea.com/images/wall1_800.jpg
http://www.alice.ea.com/images/wall4_800.jpg

MUMS!!! Jag får abstinens!

En sak till: Läs Jabberwocky på det hebreiska sättet (Höger till vänster.)

Jabberwocky
Rabbej Ykcow
Rabbi Jacob

Sodivra

Champion
Det var långt och OT men läs ändå!!!! [NT]

Jupp