Nekromanti Mer Teotropi

Dodde

Veteran
Undrar bara om det är nån som sittewr på lite nya teotropiska ceremonier eller effekter. Skulle i så fall gladeligen ta emot dom då jag kan behöva lite nya till min Tempelriddare =)

maila till hnm000521@nissamedia.net eller icq:545376

Virocon

Swordsman
Kanske inte

Alltså, så här va: I "Religioner - Gudarnas kamp" står det vilka ceremonier som används inom de olika religionerna, och vilka som man fårm lära sig där. Om du är tempelriddare så tror jag inte att du tillhör någon jätteliten kult direkt, så att hitta på ceremonier är inte aktuellt. Nog för att man kan skapa ceremonier med vilka effekter som helst tillsammans med färdigheten "Transformering", men det ska ju som sagt ligga i religionens natur och intressen.
Om du dessutom är Daaks tempelriddare från Jargiska kejsardömet så lär du inte befatta dig med andra aspekter än teotropi.

Om du vill ha nya effekter så får du nog säga vilken Gud din tempelriddare tjänar, samt eventuellt vilket sällskap han minglar med.

Dodde

Veteran
Re: Kanske inte

Jo det står vilka ceremonier man "får" lära sig, men var står det att man inte kan få nya ceremonier från sin gud då man blir bättre?

Och "hitta" på som du säger gör man ju itne utan man får be sin gud om nya helt enkelt. (gud = Kullendorff) =P

Men jag vill ha nya generelt sett också, inte bara till min tempelriddare. Min tempelriddare dyrkar dock Martari.

Kullendorff

Warrior
Alltså här va:

Frågan gällde om någonm hade förslag på nya roliga effekter till teotropi .. då, som jag sagt innan, det lilla man sett innan är på tok för tråkigt.

Frågan var INTE om han "fick" lära sig mer eller så.
Och jo jag utgår ifrån att Dodde har läst M&M (typ 100 ggr) och vet vilka effekter som finns där.

Vad han efterlyser är mer kreativt användade av Teotropi, utan snusförnuftiga kommentarer vad han KAN göra enligt boken ... våga lyfta blicken över vad NeoGames har skrivit och se om vi har några kreativa hjärnor bland oss.

MvH
Kullendorff

Dodde

Veteran
Re: Alltså här va:

tack för förklaringen, sl bättre på ord än vad dum liten spelare är :D

va? vad? M&M? har inte en aning om vad det är =P (OBS var sarkastiskt om det var någon som missförstog mig) :gremwink:

Virocon

Swordsman
Sammanfattning

Alltså, du ber inte din gud om nya ceremonier. Ceremonierna utarbetas av präster som har för lite att göra. Dessa nya måste dock ligga i religionens intressen och natur. Och varför författa något man inte kan använda? Slöseri med tid, om du frågar mig.

De kreativa hjärnor som eftersöks finns häroch var på forumet, men även de utarbetar väl helst ceremonier som de kan använda. Men för all del, säg vad du vill att denna ceremoni ska göra. Vilket mål vill du uppnå med den? Ellervill du bara ha ceremonier för att "fylla ut" RP:en?

I vilket fall så lär ceremonier inom martaridyrkan handla om att kuva sin feghet inför strider, då Martari säkert tycker att det är fegt att bättra på sina färdigheter magiskt eller att använda offensiv magi för att försvaga motståndaren. Överhuvudtaget så verkar Martari ganska hetsig motfegisar.

"En bra sås reder sig själv, och ett bra svärd duger gott i vilken strid som helst."