Nekromanti Mera Magic-sidor! :)

Hej layoutare och andra glada!

Har massvis med artiklar som bara måste se Codex-ljuset. Enligt privata undersökningar kommer ni få betydligt mer läsare i Magic-kretsen om vi utökar sidantalet från 4 till 8.

Vad tycker ni? Layoutare?

Äventyr

Världsbyggare
Personligen tycker jag att fyra sidor Magic är fullt tillräckligt. Jag skulle istället vilja se mer rollspel och mindre av dataspel, men förstår att det försäljningsmässigt är bäst som det är nu. Åtminstone med en upplaga på 25.000 exemplar.
Men Magic? Tja, om man räknar det bifogade häftet med prisuppgifter på Magickort så har vi plötsligt en uppsjö av Magic-sidor.
Det behövs inte mer. Tycker jag. Istället skulle tidningen tjäna på att skriva om andra kortspel också; som Young jediknights och Star Wars. Bredd är väl bättre?

Riddaren

Swashbuckler
"Har massvis med artiklar som bara måste se Codex-ljuset. Enligt privata undersökningar kommer ni få betydligt mer läsare i Magic-kretsen om vi utökar sidantalet från 4 till 8."

Och färre läsare som gillar rollspel... Så det är egentligen rollspel tycker jag som fått stryka på foten till förmån för dataspel, vilket är sorgligt...men för att få ut tidningen överhuvudtaget är det kanske bäst som det är idag. Är ju inom databranchen pengarna från annonsörerna ligger.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Blasphemy

Swashbuckler
Jag skulle kunna tänka mig mer Magic för att locka fler läsare men isådanafall så är det datorspelen som får stryka på foten. Ingen mer skövling av rollspelsutrymmet.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Bosse_UBBT

Swordsman
Kortspel.

Håller med de bägge tidigare skribenterna här. Dels tycker jag att det inte bara borde skrivas om Magic utan också om lite andra kortspel, samt att ifall det ska bli mer kortspelssidor så ska dessa plockas från data/TV-spelen.

/Andreas - fram för mera rollspel... och film! :)

Ola

Swordsman
Re: Kortspel.

Så här kommer det att bli!

För det första, exakt antal sidor tillägnade åt varje ämne kommer att flyta mellan varje nummer. Detta nummer såg vi det som viktigt att charma annonsörerna med relativt många dataspelssidor (annars blir det ingen tidning i framtiden). Vi hade ocksp fler än "normalt" antal sidor med serier och figursspel.

I framtiden kommer det att bli mer magic, men då blir det snarare tjockare tidning än att annat skall stryka på foten.

Och jag kommer att se till att kortspelenm breddas, bland annat troligen med Wizards in training, Young Jedi och nya sagan om ringen korten...

Varje nummer kommer att ha teman som sträcker sig över ett koncept, och i detta kan alla typer av spel och film samsas. Exempel på detta är ett Sagan om ringen team som täcker film, dataspel, video, serier, böcker, rollspel, kortspel, figurer, m.m m.m.

Codex kommer ständigt att utvecklas, men håll i er. Det är inte alltid som rollspel kan dominera, men det kommer alltid finnas med. I vanliga fall räknar jag med ca 25% rollspel. Men det finns mycket som glider mellan de olika ämnena.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu

hatten

Swashbuckler
Re: MINDRE Magic-sidor! :)

tycker jag... *ler*

Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !

Rikard J

Veteran
Ha kul!

Codex är tidningen för mig, kalla mig okoncentrerad eller vad som helst men jag gillar spel, inte bara rollspel, utan spel. Jag prövar så många spel som jag kan komma åt och om Codex har med spel av olika de slag blir jag glad. För mig personligen är det inget problem att det ibland är 50% datorspel för att i nästa nummer vara 50% magic eller rollspel... Mitt intresse är spel och jag tycker att det är skitkul att det är specialare om olika sorters spel i varje nummer... Jag har aldrig varit något fan av figurspel men det är roligt med sådana artiklar, då kan man ju lära sig lite om det innan man fördömmer det... Det samma gäller rollspel och Magic. Och sen är det det här eviga fighten mellan rollspelare och magicspelare, lägg av med den! Det är ju två skilda saker som bottnar i samma hobby. Inget kommer någonsin att slå rollspel med magic är ju så bra vid de tillfällen som några i spelgruppen inte kan... Vad ska man göra då? sloka ihop och stöna, nej man lirar fram ett par magiclekar och så spelar man magic istället... Och så är det datorspelen. Rollspel kommer alltid att vara det som är roligast men ibland är det så jäkla skönt att göra en kopp varmt tea, sätta sig tillrätta framför datorn och lösa kluriga gåtor eller helt enkelt slakta en bunt odöda.

Om jag fick bestämma så skulle alla vi spelmänniskor ge varandras hobbies en chans, konvent är ju så perfekt för detta... Öppna era sinnen, lek, spela ha roligt... Det är ju det som är tanken... Och hmm, när i det här inlägget började det låta som om jag var en sektledare, nåväl... Kom ihåg att avsätta tid till er favorithobby - SPEL!!!

Föresten, spelmänniskor i göteborg, på lördag flyttar jag och Johan ner och då vill vi lira rollspel, nätverksspel, magic och alla andra klurigheter som ni kan komma på.

Ha det supertoppen allihopa!

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)