Ha kul!
Codex är tidningen för mig, kalla mig okoncentrerad eller vad som helst men jag gillar spel, inte bara rollspel, utan spel. Jag prövar så många spel som jag kan komma åt och om Codex har med spel av olika de slag blir jag glad. För mig personligen är det inget problem att det ibland är 50% datorspel för att i nästa nummer vara 50% magic eller rollspel... Mitt intresse är spel och jag tycker att det är skitkul att det är specialare om olika sorters spel i varje nummer... Jag har aldrig varit något fan av figurspel men det är roligt med sådana artiklar, då kan man ju lära sig lite om det innan man fördömmer det... Det samma gäller rollspel och Magic. Och sen är det det här eviga fighten mellan rollspelare och magicspelare, lägg av med den! Det är ju två skilda saker som bottnar i samma hobby. Inget kommer någonsin att slå rollspel med magic är ju så bra vid de tillfällen som några i spelgruppen inte kan... Vad ska man göra då? sloka ihop och stöna, nej man lirar fram ett par magiclekar och så spelar man magic istället... Och så är det datorspelen. Rollspel kommer alltid att vara det som är roligast men ibland är det så jäkla skönt att göra en kopp varmt tea, sätta sig tillrätta framför datorn och lösa kluriga gåtor eller helt enkelt slakta en bunt odöda.
Om jag fick bestämma så skulle alla vi spelmänniskor ge varandras hobbies en chans, konvent är ju så perfekt för detta... Öppna era sinnen, lek, spela ha roligt... Det är ju det som är tanken... Och hmm, när i det här inlägget började det låta som om jag var en sektledare, nåväl... Kom ihåg att avsätta tid till er favorithobby - SPEL!!!
Föresten, spelmänniskor i göteborg, på lördag flyttar jag och Johan ner och då vill vi lira rollspel, nätverksspel, magic och alla andra klurigheter som ni kan komma på.
Ha det supertoppen allihopa!
Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)