Jag ber om ursäkt om jag har missuppfattat dig. Men jag såg ditt ursprungliga inlägg som ytterligare en av många förfrågningar till Eons modulkonstruktörer att ge en så heltäckande bild som möjligt av något givet ämne, vare sig det är fråga om ett land eller ett folkslag. Jag anser dock att rollspelsmoduler ska vara så generella som möjligt, dvs säga lite om mycket. Naturligtvis använder jag själv flitigt modulerna för att få inspiration och input till mitt eget spelledande. Det jag inte tycker om stryker jag och det jag saknar lägger jag till, antingen i minnet eller på ett A4-papper som ett slags appendix. Det handlar alltså inte om att själv skriva hela moduler. Mitt tips till dig är ganska enkelt. Nöj dig med den information du har fått och gör därefter vad du vill med den. Stryk det som du inte gillar och är det något som du anser fattas så är det bara att använda sin egen fantasi eller låta dig influeras av andra. Någon ny alvmodul behövs helt enkelt inte. Tvärtom skulle en sådan vara ett hån mot den personliga kreativitet som är så viktig i bra rollspelande.
- Targon, skrivare