Nekromanti Mera om Alver!

Zäta

Veteran
Alver är en bra bok till Eon, men den har ett stort fel! Den är alldeles för tunn!!! Därför skriver jag det här inlägget för att neoGames (Krille) omedelbart skall börja på en ny bok. T.ex en modul om Sunari eller något.

Mera Alver!

/Zäta

Emil

Hero
Jag tycker att Alver är en ganska heltäckande bok. Visst, den innehåller inte så många direkt äventyrsuppslag, men övrig information om alverna är ju bra. Dessutom vill man ju alltid hitta på lite själv...

Vad är det som du tycker saknas?

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Moonshadow

Warrior
Re: Mera om ...

Ställ dig i kö vi är många som vill ha en modul om just vårat favoritland, ras, yrke eller någon annan företeelse.
Om alver finns det redan en som är mycket bra.
( If it's not brooken don't fix it ).

-Moonshadow

Targon

Hero
Varför envisas folk jämt med att se modulerna som absoluta sanningar. Anser man dem vara för tunna, för dåliga, för banala eller för tråkiga så är det väl bara att använda sin egen fantasi och själv lägga till vad man eventuellt anser saknas. Eons modulkonstruktörer motsvarar inte Vatikanens troskonkregation som levererar oomkullrunkerliga sanningar om allt. Man måste tillåta sig att känna sig fri att helt efter eget behag stryka, ändra eller lägga till.

Zäta

Veteran
Muhööä. Det var väl att tolka in rätt mycket i ett enda kort inlägg. Vem säger att jag inte lagt till egen information om alver?
Men det finns skäl till att man överhuvudtaget köper moduler, annars skulle man lika gärna kunna skriva dem själv!

Och vad "absoluta sanningar" har med saken att göra förstår jag inte alls. Jag ville inte ha något ändrat, jag ville bara ha en modul till om alver. (Och jag har definitivt inte tid att skriva en själv...)

/Zäta

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sunaristäder

Personligen håller jag med om att "Alver" är rätt heltäckande, men en viktig sak saknas: beskrivningar av alvstäderna i Sunari. Hur f-n i h-lvete ser de ut egentligen? Hur stora är de, till ytan? Hur är de uppbyggda? Hur konstiga är de, egentligen? Enligt Krille är liksom redwoodträd små i jämnförelse med ett serineträd, och jag hoppas verkligen att så inte är fallet. Han har vidare gett en del märkliga beskrivningar av Kini'an tene'v coron som jag inte riktigt kan greppa, och jag är således jävligt intresserad av en mer officiell beskrivning av en dylik sunaristad. Tack på förhand. :)

- Ymir, blir galen på sunaristäderna...vad f-n måste alver bo i träd för? Så jävla fjantigt...

Targon

Hero
Jag ber om ursäkt om jag har missuppfattat dig. Men jag såg ditt ursprungliga inlägg som ytterligare en av många förfrågningar till Eons modulkonstruktörer att ge en så heltäckande bild som möjligt av något givet ämne, vare sig det är fråga om ett land eller ett folkslag. Jag anser dock att rollspelsmoduler ska vara så generella som möjligt, dvs säga lite om mycket. Naturligtvis använder jag själv flitigt modulerna för att få inspiration och input till mitt eget spelledande. Det jag inte tycker om stryker jag och det jag saknar lägger jag till, antingen i minnet eller på ett A4-papper som ett slags appendix. Det handlar alltså inte om att själv skriva hela moduler. Mitt tips till dig är ganska enkelt. Nöj dig med den information du har fått och gör därefter vad du vill med den. Stryk det som du inte gillar och är det något som du anser fattas så är det bara att använda sin egen fantasi eller låta dig influeras av andra. Någon ny alvmodul behövs helt enkelt inte. Tvärtom skulle en sådan vara ett hån mot den personliga kreativitet som är så viktig i bra rollspelande.

- Targon, skrivare

WHaLe

Hero
Nu är det så att alla inte har tid att sitta och skriva ner allting som man vill ändra på. Visst skulle man kunna hålla så mycket som möjligt i minnet, men världen skulle ändå variera från spelmöte till spelmöte, vilket är extremt irriterande när man spelar längre kampanjer.

WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>