Nekromanti Mest ansträngda feat

Big Marco

Läskig
Inspirerad av "mest ansträngda monster" på Rollspel-delen så tänkte jag sprida tanken. Vilken är den mest anstränga featen i något D20/D&D-spel?

Min röst går direkt till Call of Cthulhu D20, där ens investigator har "Drive-by shooting" som valbar feat. Den ger en bonus att träffa så länge man skjuter ut från ett åkande fordon. Maken till malplacerad feat får man leta efter med teleskop.

Troberg

Sinister eater
Min röst går direkt till Call of Cthulhu D20, där ens investigator har "Drive-by shooting" som valbar feat. Den ger en bonus att träffa så länge man skjuter ut från ett åkande fordon. Maken till malplacerad feat får man leta efter med teleskop.
20-tal och gangsters. Vad är fel med det?

Pom

Swashbuckler
Svårt, svårt

Det här var mycket svårare än att hitta extra fåniga varelser. En av funktionerna med feats är ju just att tillåta rollpersoner att kunna saker som är mycket ovanliga.
Det finns för all del en del feats som man sällan ser hos PC, men ett tu tre passar de perfekt för någon udda NPC.

Till kategorin fåniga feats hör väl då feats som blir specialfall av ett feat i en annan produkt. Typ, "+1 Luck bonus en gång per dag för att du har din guds gunst", vilket då täcker in alla feats som heter något i stil med Favoured of Ölkj (+1 Luck bonus enligt ovan), Servant of Nm (+1 Luck bonus enligt ovan), Thrall to Qwer (+1 Luck bonus enligt ovan), och så.

Sedan tycker jag Toughness är lökig (utom på lvl 1), men den är nödvändig för en eller annan PrC om jag minns rätt och det är inget fel på dess inriktning.