Nekromanti Mest efterlängtade modulen?

Är lite nyfiken på vilka muduler som ni, folket därute, är som mest sugna på?
Minst lika intressant är frågan varför ni ser fram emot dessa moduler?

Kimon

Swordsman
Vadöda & Nekromanti

Varför?
Därför att jag har för dålig fantasi för att hitta på egna saker rörande nekromanti och vandöda.
Därför att jag tycker att nekromantin berördes alldeles för ytligt i Mystik & Magi. Magidelen av EON känns helt enkelt inte helt komplett utan nekromantin.

Sen skall jag inte förneka det faktum att jag gillar att spela den här typen av rollperson. /images/icons/devil.gif

Ziir

Veteran
Sjöfarare & Pirater; därför att nästan alla i min spelgrupp är intresserde av detta område. Om vi hade modulen skulle våra spelmöten bli mycket roligare.

Jag började skriva ett jätte äventyr med mycket sjö anknytning men pga bristande info ligger projektet på is.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Cirefaliska Samväldet

Tja...egentligen känner jag inget större behov av fler moduler, de jag har täcker det mesta, och saker som vandöda, nekromanti, schamanism och demoner kan, och har, jag utvecklat själv istället. Det är primärt fler världsmoduler jag tycker Mundana behöver - Thalamur, Västlanden och Cirefaliska Samväldet känns mest aktuella att utveckla.

Cirefalien-modulen är väl den jag vill ha mest av allt. Cirefalierna är unika, ashäftiga, och ett mycket intressant folk, och Marcos material tilltalar ofta mig mycket. Framförallt verkar det som om vissa behöver få det ibankat i sig att Cirefalierna har väldigt få likheter med antikens greker, och denna modul skulle nog förklara det för dem en gång för alla.

- Ymir, älskar cirefalierna.

Baldyr

Hero
Jag håller med om att en sjöfartsmodul smäller högst!/images/icons/smile.gif

/Baldyr, som sett flera undermåliga sjöfartsmoduler till fantasy-rollspel

King Kromm

Hero
Sena igen?

appråpå ämnet, det står i releaseplanen att sjäöfarare och pirater skall släppas våren 2002, jag vet inte, men för mig e våren slut när som helst, hinner den klart i tid?

Nkari

Veteran
Demoner och vandöa.. (jobbigt att ta över världen med golems.. lättare att göra det med Odöda och Demoner.. ;)

och sedan lite mer info om resten av världen...

Jade

Warrior
DRAKAR!!!

eherm.... som varande drakfanatiker kan jag inte annat än dregla vid blotta tanken på modulen....

men nekromanti & vandöda får det oxå att klia i fingrarna... är nog lite farligt besatt även i de mörka krafterna..../images/icons/crazy.gif

Helmgast
Re: Sena igen?

Det är inte så ekonomiskt fördelaktigt att släppa den i juni. Därför blir det nog augusti-december.

Helmgast
Varför?

Framförallt verkar det som om vissa behöver få det ibankat i sig att Cirefalierna har väldigt få
likheter med antikens greker, och denna modul skulle nog förklara det för dem en gång för alla.

Varför tror folk detta? Argument?

Helmgast
Mundana Atlas

Så att jag kan få se mitt eget namn! Jag har nämligen korrekturläst stora delar utav den.

Annars skulle ju drakar, schamaner och riddaren sitta fint. Men helst av allt Thalamur.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Varför?

Fast självaste läran (Cirza Templet) påminner mestadels om ortodox judendom om du frågar mig.

Helmgast
Re: Mundana Atlas

Då kanske du skulle kunna ge oss övriga lite information om vad som komma skall? Några nya länder?

Jag vill inte försiga mig, då kanske jag förlorar jobbet. Men det är betydligt fler länder beskrivna i atlasen än i Mundana, bl a Forion och Övärlden. Jag ska höra mig för om hur mycket jag får säga.