Först och främst: i princip alla bidrag såg ruskigt läckra ut designmässigt. Imponerande.
666 getter bär min vagn: Intressant med 12 rollpersoner. Texten är som något som kommer från Clive Barkers hjärna. Mest en massa strider som avlöser varandra.
A sun that never sets: Sagan om ringen. Stämningsfullt, men det känns som om det är skrivet från början till slut. Hade tjänat på att bearbetas några gånger, särskilt för att kunna få ned textmängden men ändå bibehålla stämningen.
<anti>HERO: Klockren pitch, särskilt fejkcitaten. Smart att låna bitar av regler för sådan här utmaning. Intressant värld med superhjältar födda ur covid-smitta. Spelet hade lika gärna kunnat vara samberättande och då kunnat haft en tydligare "game loop".
Apsû: Använd ett quija-bräde för att simulera Jumanji för att besöka olika elaka dimensionella väsen. Saknar motivation från rollpersonerna.
At the Heart of Winter: Det här måste ha tagit en stund. Sjukt högt produktionsvärde och stor textmängd; hade lätt kunnat säljas för 20$ på itch.io, om man jämför bland den halvfärdiga smörja som säljs där. Bra målande beskrivningar. Mycket att läsa upp för spelarna; pitchen fokuserar mer på stämning än sammanfatta vad scenariot går ut på.
De mystiska paddorna: Rymdgrodor återvänder till jorden.
Bra relationer mellan spelledarpersoner, men hade hellre haft en karta som visade dem än en geografisk karta.
Fell sorcery abounds: Sagan om ringen-sandbox. Bra strukturerat, intressant med olika nivåer av information. Saknar motivation för rollpersonerna och en tydlig pitch.
Kelle-surut-soi: Roadtrip i symbolism. Jobbar med suggestion. Går att spela flera gånger på grund av detta. Kan vara svårt att sätta sig in i om man är ovan samberättare.
The Fiery Blood: Älskar stilen texten är skriven på, hur den får världen att kännas främmande och hur texten kompletterar bilderna. Jag förstår dock inte jag ska använda vad jag läser.