Nekromanti Metalman

Happypuppie

Veteran
Hej hej hej...
Finns det några där ute bland er som använder det här rutor och metalgubbar systemet, och i så fall var kan man hitta en sådandär rutblad och finns det något bra ställe att köpa metalgubbar som är billiga och bra kategori???

För att elda en diskution: Är det nödvändigt med metalgubbar?

Lucky up

Boboliwsy

Warrior
[color:yellow]Är det nödvändigt med metalgubbar?</font color=yellow>

Absolut inte! Har aldrig kört med det till något rollspel och jag har överlevt ändå! /images/icons/smile.gif

/Boboliwsy

inte

Veteran
det är bra att ha när man inte ha hålt på så mycket med rollspel eller det är stora strider men det förstör känslan av riktigt rollspelande

Glittergrus

Veteran
Nej det är inte nödvändigt men det hjälper väl sl en hel del, särskillto m det är stora strider med t ex 20 pers.
Det billigaste sättet är att ta ett schakbräde å ett par tärningar eller schakpjäser eller dylikt.

Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.

Roblin

Warrior
Mmmm... små gubbar på bordet förstör nog en del för spelarna, men för en SL kan det vara guld värt, han/hon kan ju ha "spelplanen" bakom sin hemska, hemliga och allvetande spelledarskärm. Suddgummin funkar i sådana fall bra, så länge SL kommer ihåg vem som är vilket sudd.

Johan K

Gammal & dryg
Om du letar efter sådana rutor & gubbar så kan du väll ta en titt på tradition eller hobbyspel.

ja, jag tycker helt klartatt det är en fördel att ha med figurer över lag när man spelar. Det blir så mycket enklare att veta vart ala håller hus då.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Sodivra

Champion
Är det nödvändigt med metalgubbar? Nej. Men med plastgubbar! /images/icons/wink.gif

Vi har just slutat att använda gubbar. Jag ska fixa ett litet substitut till det som inte hämmar fantasin..

~~~~~ARVIDS FANTASTISKA HEMMA-TIPS!~~~~~
Ta en skiva plexiglas.
Limma fast ett runtnät på ena sidan.
Lägg skivan på ett bord med rutnätet vänt neråt.
Ta-da! Nu är det bara att plocka fram white-boardpennor och börja rita hur rollpersonerna springer runt!
Kan även användas för att rita upp terräng, extremt stora monster, eller symboler.

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif