Nekromanti Micheal Jackson är död

Arfert

Facit
Trist faktiskt... även om killen var konstig och jag aldrig gillat hans musik så var han en av dem som definierade populärmusiken på sista delen av 1900-talet.

Rising

Vila i frid
Det måste vara en fabrikation. Real Niggaz don't die! Öh...

Det är alltid trist när någon dör. För att hedra minnet av den gode Majken så tänker jag spela Girlfriend från Off the Wall - en alldeles underbar och underskattad liten popballadspärla, signerad Paul McCartney. En av de bästa låtar den gamle Beatlen skrivit och Kungen av Pop sjungit.

Vilken är er Michael Jackson-låt?

G

Guest

Guest
Rising said:
Självklart Billie Jean men låtar som Beat It, Dirty Diana, The way you make me feel och Smooth Criminal är gigantiska... Han var vår tids största artist och jag ska hedra honom hela dagen genom att bära hatt, lyssna på hans album och dansa i köket...

Arfert

Facit
Har ingen speciell låt, var ju inte nån fan. Men Off the Wall är skivan man ska äga, om man nu ska ha en Jackson-skiva.

Organ

Out of time, out of mind
Bra val Rising!
Min personliga favvo är nog annars Rock With You från samma platta. Precis som andra redan påpekat är Off the Wall hans bästa platta. (NEJ! Thriller är INTE bättre! Den är bara mer känd.)

/Anders

Möller

Hubert Hortlax
Va konstigt att denna tråd inte exploderat. Alla här kanske är indie-poppare?

Iallafall, skyr popgenern som vampyrer skyr Buffy, men Smooth Criminal har gjorts i en lite tyngre variant av något rockband, och då gillar jag den.

Rising

Vila i frid
Smooth Criminal har gjorts i en lite tyngre variant av något rockband
That'd be Alien Ant Farm. De hörde man aldrig av från igen efter den covern.

Själv skulle jag vilja höra något tips från den senare - vita - Michael Jackson. De skivorna är liksom inget jag har lyssnat på, och det är lite synd att de anses så ocreddiga. Det måste säkert finnas några undangömda spår på dem som är oförtjänt bortglömda och som borde lyftas fram i ljuset. Någon?

Johan K

Gammal & dryg
Det var ju lite oväntat att han skulle trilla av pinn..
Även om man kanske inte är nått större fan av just hans musik, så har iaf han haft betydelse för musiken.

Eksem

Champion
Aeh, eh, Billie Jean är ju ett monster, det kommer jag inte ifrån. Så det får bli den.

Marukusu

Hero
"Det måste vara en fabrikation. Real Niggaz don't die!"

Min första tanke var faktiskt att han hade fejkat sin egen död. 4 miljarder någonting i skulder och otroligt envisa pedofilrykten är inte direkt något kul lass att gå och släpa på...

Fast sen är ju konstaterat att konspirationsteorier är skapligt ute vid det här laget.

RIP Jacko. Och Thriller var hans bästa låt.

Genesis

Ni dés ni maître
Rising said:
Själv skulle jag vilja höra något tips från den senare - vita - Michael Jackson. De skivorna är liksom inget jag har lyssnat på, och det är lite synd att de anses så ocreddiga. Det måste säkert finnas några undangömda spår på dem som är oförtjänt bortglömda och som borde lyftas fram i ljuset. Någon?
Jag vet inte hur sen den är, men han är definitift vit i Scream och den låten är riktigt jävla vass. Och den som snackat skit om honom (och vem har inte det?) kan inte låta bli att skämmas litegrann när den spelas. En av mina favoriter.

DesertRain

Hero
Jag har aldrig gillat hans musik, men en artist som har gjort så mycket för musiken förtjänar respekt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rising said:
Smooth Criminal, tror jag. Eller nåt från den eran. Han har egentligen inte gjort så mycket jag gillat efter typ 87.

Människan Jacko har jag ingen åsikt om. Inte träffat karln. En kamrat beskrev honom som att han antagligen var en mycket ensam karl som hemskt gärna skulle vilja vara en liten pojke, och det låter rimligt.

Det är alltid synd när folk dör. Jag tycker att det är precis lika synd att Jacko dött som om han vore vilken människa som helst. Ganska många människor dog samma dag som Jacko, och det var lika synd alltihop.

Johan K

Gammal & dryg
Oj, jag tror att min favvolåt med Michael Jackson bör vra I´m bad.

Brynolf

Dum fan
The way you make me feel så klart!

bopp-bobobobobopp-bobobobobopp-bobobobobopp...

Tycker egentligen att Bad är den enda platta han gjort som är bra rakt igenom. Det var väl den första skivan sen han vitnat ordentligt tror jag.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag vill också passa på att slå ett slag för Black or White, som ingen har nämnt. Fucking underbar låt. Och den kompletta videon, där en panter förvandlas till MJ, som sedan dansar runt i en mörk gränd utan musik, tar på sig själv och slår sönder rasistpropaganda.

Mogger

Hipsteranka
Rising said:
Det bara måste vara Thriller. Både låten, plattan och videon (den lååånga) är ju helt banbrytande. Bad är på alla sätt en sämre (men fortfarande bra) upprepning av Thriller (och Off the Wall är lite för popsoulig för min smak).

Han var tveklöst en utav de största. Ett geni, men till slut var han bara tragisk.