Från början tänkte jag mig Midnatt väldigt mycket som Supernatural; egentligen inte så skrämmande i sig, framförall tinte iom enskilda monster eller avsnitt - utan det obehagliga ligger snarare i just normaliseringsprocessen, i att man trots allt blir mer och mer van vid alltmer bisarra saker - gräva upp lik, hugga huvudet av folk, och så vidare.
I och med alla de här skräcktrådarna på sistone funderar jag lite på om jag ska stoppa in lite grann klassisk, obehaglig skräck ändå - eller åtminstone diskutera fenomenet och föreslå några sätt att skapa obehagskänslor och framförallt känslan av "shitshitshit"...
Vad tror ni?
(Och svar som går ut på "det är ditt spel, gör vad du vill" undanber jag mig; jag vill veta vad ni tycker)
I och med alla de här skräcktrådarna på sistone funderar jag lite på om jag ska stoppa in lite grann klassisk, obehaglig skräck ändå - eller åtminstone diskutera fenomenet och föreslå några sätt att skapa obehagskänslor och framförallt känslan av "shitshitshit"...
Vad tror ni?
(Och svar som går ut på "det är ditt spel, gör vad du vill" undanber jag mig; jag vill veta vad ni tycker)