Nekromanti Midnight d20 -- någon som kört det?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Storuggla var vänlig att låna mig sitt ex av Midnight-boken och jag håller på att läsa den. Schysst setting, men hur spelbar är den egentligen. Här har man Wastelands-D&D, eller hur?

Jag gillade den flodfarande gnomerna och förklaringen varför orcher är språkgenier (udda twist, eftersom de normalt verkar obildbara).

Det enda som jag hittills har stört mig på är att alverna är som glassar, kommer i olika distinkta smaker.

Har någon här kört en Midnight-kampanj?

Mathias

Veteran
Har spelat Midnight och gillade det. Vi spelade en ganska så oheroisk och oepisk kampanj där vi inte hade mycket till utrustning eller för den delen vapen. Det var grymt kul och jag gillar världen. Dock kanske den skulle må bra av att 'humanisera' den, lägga tonvikten på människor som spelbar ras på den 'goda' sidan.

Gillar man en mörk och lite hopplös spelvärld är Midnight verkligen ett spel för dig. Dessutom tror jag att spelvärlden skulle må bra av en lång kampanj där man levlar och på det sättet också arbetar sig uppåt i kampen mot ondskan.

Personligen rekommenderar jag Midnight men då med små ändringar.

-Mathias

Midnight är en riktigt cool setting. Scenariot "Sauron vann" är så jävla glädj...jag menar deprimerande och skänker ett mörker över settingen som är väldigt unikt.

Dock så har jag och kommer jag aldrig att spela det med D20 systemet, det är en alldeles för bra setting för det.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Dock så har jag och kommer jag aldrig att spela det med D20 systemet, det är en alldeles för bra setting för det.
Jag håller med om det. Jag skulle använda Gondica/Omega-systemet eller möjligtvis Basic Roleplaying.