Nekromanti Militärinvasion

Douggie

Warrior
Två av de spelare jag hänger med i Neotech är militärer.
De bär båda full stridsmundering och ett antal vapen med skarpladdad ammunition. Att vi sen gick och köpte kebab i New York utan att någon kommenterade deras utstyrsel gjorde mig bara mer förbryllad. Kan man bara gå runt så?
Notera också att den ene är en Italienare som såvitt jag vet inte är i tjänst.

Douggie

LeJonklev

Swordsman
Väldigt konstigt. Om han nu var italienare så borde folk ha sprungit skrikades därifrån /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

ripperdoc

Myrmidon
Hmm...på Manhattan hade de inte kommit in, inte en chans. (Stadsdelen/staden är som bekant inglasad och endast för de riktigt rika).
På andra ställen i New York hade man faktiskt inte riktigt brytt sig. De enda som hade brytt sig hade varit A) Den militärmakt som de tjänstgör hos. De vill kanske inte att deras folk springer omkring och sprider rykten om att de sysslar med black-ops mitt ute på stan. B) Några poliser som har tråkigt och känner för att haffa någon. Plöstligt stannar kanske en piketbuss framför kebabstället och ut hobbar 8 välutrustade poliser och tar dem på bar gärning. Kebab är ju förbjudet :).

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Douggie

Warrior
Du skämtar inte? Är kebab förbjuden?

I så fall är det dags för en underjordisk kebabätar rörelse att dra igång.

Douggie

Snow

Swashbuckler
Nej nej.. det är sant.. folket i New York är inte så ekumeniska av sig... De tycker inte om att äta mat som kommer från ett arabland. När sedan det blev en massa upplopp och kravaller med stenkastning (och värre) blev poliserna trötta på att spruta upp skumbarikader utanför kebabställena. De förbjöd kebaberna istället. Och givetvis finns en underjordisk kebabätarrörelse som har hemliga möten. Enligt rykten smäller varje deltagare i sig uppemot 2 kilogram kött per möte (obekräftat). Stora tunga killar.

Ja så är det i min kampanj iallafall (nu).

Snow
Dead, but still walking around