Nekromanti Min första mp3-spelare

Sodivra

Champion
Tjenare! Jag har redan postat detta på ett tekniskt forum, men tänkte jag skulle nyttja den kollektiva kunskapen av rollspel.nu också.

Jag ska köpa en mp3-spelare, då, men jag har aldrig använt en förut, så jag har noll koll.
Jag ska använda den både till fots och kopplad till högtalare i hemmet, så det ska förstås inte vara kasst ljud.
Jag har fyra gig låtar, och alla ska in där. Kommer väl att bli mer allteftersom, men isåfall i långsam takt. Ifall alla låtar får plats är det bra. Ifall det går att lägga de jag egentligen inte lyssnar på på ett reservminne (Har inte regelbunden tillgång till dator) så funkar det också.
Behöver vara smidig att använda, med spellistor eller mappar eller så, så att jag kan spela en viss lista eller album.
Ifall det är möjligt att göra låååånga inspelningar (3-4 timmar) med den så är det ett litet extra plus, men inte en nödvändighet.

Jag är en fattig student, men just nu har jag pengar över. Upp till 2000 skulle jag kunna lägga på den om jag är riktigt nöjd med det jag hittar, men det behöver inte vara häftigare än att det är bra ljud, tillräckligt med minne och lätt att använda. Ifall jag kan hitta en på Tradera så är det ett stort plus.

Vilken modell skulle ni rekommendera?

krank

Går ondskans ärenden
Arfert said:
Jag skulle köpa en 8 gig iPod Nano... 1800 spänn
Jag håller nog med.

Numera behöver man ju inte ens dras med Apples pissiga programvara heller, det finns finfina program utan en massa bloat man kan använda för att föra över sin musik.

Själv är jag dock mer för MP3-spelare som helt enkelt dyker upp som helt vanliga USB-enheter. Det är något fel när man behöver extra programvara, i mina ögon.

Egentligen tycker jag att vilken mp3-spelare som helst av rätt storlek borde kunna funka. De flesta medger uppsortering i kataloger via filsystem, om inte annat.

Sodivra

Champion
krank said:
Arfert said:
Jag skulle köpa en 8 gig iPod Nano... 1800 spänn