Det är så knasigt kul att levla sin gubbe i D&D4, så jag skulle kunna göra det hela tiden och skippa själva spelandet (nä, kanske inte, förresten).
Vi har precis dingat 11 och ska härnäst ge oss i kast med Revenge of the Giants, som påstås löst bygga på den klassiska trilogin Steading of the Hill Giant Chief, The Glacial Rift of the Frost Giant Jarl samt Hall of the Fire Giant King.
Jag spelar Fury, en warforged barbarian/warforged juggernaut. Tillsammans med Vitulvs Hilde utgör Fury gruppens frontlinje.
Eftersom jag är som jag är har jag såklart byggt ett eget rollformulär också.
Vi har precis dingat 11 och ska härnäst ge oss i kast med Revenge of the Giants, som påstås löst bygga på den klassiska trilogin Steading of the Hill Giant Chief, The Glacial Rift of the Frost Giant Jarl samt Hall of the Fire Giant King.
Jag spelar Fury, en warforged barbarian/warforged juggernaut. Tillsammans med Vitulvs Hilde utgör Fury gruppens frontlinje.
Fury tror på personlig heder och att det är den starkes skyldighet att skydda den som inte kan skydda sig själv. Han har dock bekymmer med att begripa den »civiliserade« världens lagar och bestämmelser.mig själv said:Fury byggdes för ett krig som nästan ingen minns. Han lämnades som skrot efter en strid, men självaktiverades efter flera veckor när jägare från en barbarisk människostam sökte igenom slagfältet efter metallföremål.
Besviken på de befälhavare som övergett honom bestämde sig Fury för att inte återvända till armén, utan slöt sig i stället till barbarerna som imponerades av hans styrka och uthållighet. Efter en rad krävande initieringsriter upptogs han som fullvärdig medlem i Åskfågelklanen där han kom att göra sig ett namn som skoningslös och vildsint krigare.
Efter många år kom hans människovänner en efter en att skaffa familjer och barn, och dra sig tillbaka från krigar- och jägarlivet. Fury insåg att han själv aldrig skulle hitta någon att bilda familj med – i vart fall inte hos människorna i stammen. Undan för undan kände han sig allt mer ensam och allt mer sorgsen. Tills en dag då han bestämde sig för att lämna klanen och ge sig ut i världen för att söka sig en egen familj.
Resten av gruppen har – i egenskap av rastlösa äventyrare liksom Fury – kommit att fungera som hans surrogatfamilj, och han går bokstavligen över lik för att skydda gruppens klenare medlemmar.
Eftersom jag är som jag är har jag såklart byggt ett eget rollformulär också.
Attachments
-
902.7 KB Views: 115