Master Pelle
Warrior
Jag gjorde lite paus med skrivade om min värld och började arbeta med regel till min rollspel. När jag försöker sketcha upp min regel system började jag tänka över skadesystemet.
Jag tänker köra den tradionela skadesystem KP (Kropp Poäng), man förlora sin kp när man bli skadan tills man bli medvetlös eller död... men jag anser den system används nästan av alla så att jag tycker det är bättre att man försöker komma på en egen form av skadesystem som ska ha realism i sig. Men då tänker om att jag försöker använda en liknade system som Eon och Västmark.
Här ser det ungefär hur min skadesystem ska fungera.
Det skall finnas tre egenskaper Dödschock (Hindra från att död), Chock (Hindra från att hamna medvetlös) och Fysik Påfrestning (Hindra från att kroppdelen inte bli krossade/avkapade och tåla skador innan man får svårighet på slags). När man bli skada av en attacken skall man slå mot sin Dödschock med 1T20 över den totala skadan man har fått, om man klarade slagen skall man då slå mot sin Chock med 1T20.
Men jag undra ochså om att jag borde göra Dödchock har högre värde än Chock, så att musklebergen snubbar kan inte riktig dräpa direkt på sina offer med sina enda hårda knytnäve slag.
Jag tänker köra den tradionela skadesystem KP (Kropp Poäng), man förlora sin kp när man bli skadan tills man bli medvetlös eller död... men jag anser den system används nästan av alla så att jag tycker det är bättre att man försöker komma på en egen form av skadesystem som ska ha realism i sig. Men då tänker om att jag försöker använda en liknade system som Eon och Västmark.
Här ser det ungefär hur min skadesystem ska fungera.
Det skall finnas tre egenskaper Dödschock (Hindra från att död), Chock (Hindra från att hamna medvetlös) och Fysik Påfrestning (Hindra från att kroppdelen inte bli krossade/avkapade och tåla skador innan man får svårighet på slags). När man bli skada av en attacken skall man slå mot sin Dödschock med 1T20 över den totala skadan man har fått, om man klarade slagen skall man då slå mot sin Chock med 1T20.
Men jag undra ochså om att jag borde göra Dödchock har högre värde än Chock, så att musklebergen snubbar kan inte riktig dräpa direkt på sina offer med sina enda hårda knytnäve slag.