Här är den, ca 200 kB... främst till DAKrilla men alla kan få ta del av den...
Förklaringar & sånt:
- Just nu när jag kollade på den inscannade versionen (vilket är densamma som den jag har på papper), så inser jag att den är rätt ordentligt kladdig. Så snarast tänkte jag göra en ny, om den också kommer upp får vi se...
- Jag är inte helt nöjd med fördelningen mellan Östra och Västra Arenastaden då det snarare ser ut som Norra och Södra, en lösning skulle kunna vara att ändra på kartan så att gränsen stämmer bättre, en annan är att vinkla kartkompassen så att det passar bättre (d.v.s. norr-pilen åt vänster)
- Den "riktiga" inscanningen är har ca 4,5 gånger större sida, men tar å andra sidan dryga 3 MB...
- Som synes så har kartan använts flitigt och många saker är utplottrade, typ stamtavernor, hem, Galdermästarna.
Stadsdelar (från sydväst):
Klingornas allians (KA på kartan)
Österut, Hamnen
Nordväst, Stora Basaren (bland annat Köpmännens palats)
Norrut, Wongostan (Wongosernas stadsdel)
Norrut, Lilla Brundus (Brundusiernas stadsdel)
Västerut, Ökenstaden (Sabranernas stadsdel)
Österut, Rökstaden (Marajiputternas stadsdel)
Norrut, Grytan (Slumhåla nr 1)
Norrut, Elyseiska porten
Sydöst, Västra Arenstaden (slummigare än Östra Arenastaden)
Norrut, Arenan (för tillfället inuti Östra Arenastaden)
Norrut, Östra Arenastaden (högre ställe än Västra Arenastaden)
Norrut, Meledith (Stadsalvernas stadsdel)
Nordöst, Vinterstaden (Snöhäxan och Isbarbarernas stad)
Söderut, Magikerstaden (Korset i de östra delarna är Galdermästarna, söderöver innanför streckningen är Animistkollegiet och ännu längre söderut: Mentalisttraktatet)
Nordöst, Högländarstaden (Högländarnas stadsdel)
Sydöst, Stubbstan (Dvärgarnas stadsdel)
Söderut, Silvertopp (Kejsarens palats, massvis med administration och de lyxigaste villorna och palatsen i Chronopia)
Söderut, Tempelbackarna (Ordnarnas, kulternas och fanatikernas stadsdel)
Västerut, Demonstaden (Demoner, det räcker!)
Sydväst, De Dödas Stad (Charibernas stadsdel)
Söderut, Tabari (Människornas stadsdel till största allmänhet, lik Västra Arenastaden)
Nordöst, Svarta staden (fristående internet-modul med konstnärer och vampyrer)
Sydöst, De Hängivnas stadsdel (Just här residerar de trevliga Hängivna, templet är utmarkerat)
Söderut, Stora Parken (Trevlig park med skjutglada ljusalver)
Sydväst, Tezerac (Egenuppfunnen drakonit-stadsdel)
Västerut, Träskstaden (Främst resarnas stadsdel)
Sen finns det en flod, namnet är dock "okänt", kallas bara Floden.
De bruna strecken är kaffe (Espresso om jag inte minns fel )
Not: Alla streckade rektanglar är de kartor som finns att tillgå i böckerna. Allting passar inte perfekt med tillräckligt för mig.
Exakt vad som finns runt Chronopia är inte riktigt bestämt men det ska iaf vara otillgängligt, typ berg eller liknande...
Uppe vid skalan finns även tidsangivelser för normal gång i "rusningstrafik", det går bra att nära dubbla under folktomma nätter
Förklaringar & sånt:
- Just nu när jag kollade på den inscannade versionen (vilket är densamma som den jag har på papper), så inser jag att den är rätt ordentligt kladdig. Så snarast tänkte jag göra en ny, om den också kommer upp får vi se...
- Jag är inte helt nöjd med fördelningen mellan Östra och Västra Arenastaden då det snarare ser ut som Norra och Södra, en lösning skulle kunna vara att ändra på kartan så att gränsen stämmer bättre, en annan är att vinkla kartkompassen så att det passar bättre (d.v.s. norr-pilen åt vänster)
- Den "riktiga" inscanningen är har ca 4,5 gånger större sida, men tar å andra sidan dryga 3 MB...
- Som synes så har kartan använts flitigt och många saker är utplottrade, typ stamtavernor, hem, Galdermästarna.
Stadsdelar (från sydväst):
Klingornas allians (KA på kartan)
Österut, Hamnen
Nordväst, Stora Basaren (bland annat Köpmännens palats)
Norrut, Wongostan (Wongosernas stadsdel)
Norrut, Lilla Brundus (Brundusiernas stadsdel)
Västerut, Ökenstaden (Sabranernas stadsdel)
Österut, Rökstaden (Marajiputternas stadsdel)
Norrut, Grytan (Slumhåla nr 1)
Norrut, Elyseiska porten
Sydöst, Västra Arenstaden (slummigare än Östra Arenastaden)
Norrut, Arenan (för tillfället inuti Östra Arenastaden)
Norrut, Östra Arenastaden (högre ställe än Västra Arenastaden)
Norrut, Meledith (Stadsalvernas stadsdel)
Nordöst, Vinterstaden (Snöhäxan och Isbarbarernas stad)
Söderut, Magikerstaden (Korset i de östra delarna är Galdermästarna, söderöver innanför streckningen är Animistkollegiet och ännu längre söderut: Mentalisttraktatet)
Nordöst, Högländarstaden (Högländarnas stadsdel)
Sydöst, Stubbstan (Dvärgarnas stadsdel)
Söderut, Silvertopp (Kejsarens palats, massvis med administration och de lyxigaste villorna och palatsen i Chronopia)
Söderut, Tempelbackarna (Ordnarnas, kulternas och fanatikernas stadsdel)
Västerut, Demonstaden (Demoner, det räcker!)
Sydväst, De Dödas Stad (Charibernas stadsdel)
Söderut, Tabari (Människornas stadsdel till största allmänhet, lik Västra Arenastaden)
Nordöst, Svarta staden (fristående internet-modul med konstnärer och vampyrer)
Sydöst, De Hängivnas stadsdel (Just här residerar de trevliga Hängivna, templet är utmarkerat)
Söderut, Stora Parken (Trevlig park med skjutglada ljusalver)
Sydväst, Tezerac (Egenuppfunnen drakonit-stadsdel)
Västerut, Träskstaden (Främst resarnas stadsdel)
Sen finns det en flod, namnet är dock "okänt", kallas bara Floden.
De bruna strecken är kaffe (Espresso om jag inte minns fel )
Not: Alla streckade rektanglar är de kartor som finns att tillgå i böckerna. Allting passar inte perfekt med tillräckligt för mig.
Exakt vad som finns runt Chronopia är inte riktigt bestämt men det ska iaf vara otillgängligt, typ berg eller liknande...
Uppe vid skalan finns även tidsangivelser för normal gång i "rusningstrafik", det går bra att nära dubbla under folktomma nätter