Nekromanti Min spelledarskärms-lapp

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Blev klar med den igår och tänkte dela med mig av den till er.

Alla behöver ju olika grejer på sin skärm så kanske detta är mer ett exempel. Jag hade först en fotokopia på hela lingering injuries–tabellen men jag bytte till att bara ha rubrikerna. Behöver vi mer info kan vi slå upp i DMG och kanske lär jag mig dom med tiden. Men att ha rubrikerna till hands är bra för att rollspela ut skadan. Ex vis limp "Shit, nåt verkar ha gått rejält snett i din höftled". Denna kan jag inte alls utantill, jag mindes 17+ minor scar på sin höjd. Så den vill jag ha där.

Targets in Areas of Effect är en regel jag älskar, en matteformel som gör om alla spells från Chaos Orb (dvs man borde egentligen haft miniatyrer) till Ashes to Ashes (du träffar 2 personer! klart!). Kan denna regel utantill men ville ha på skärmen där ändå.

Konverteringsreglerna från 0e/Basic/1e och 2e kan jag utantill men tänkte "tänk om jag glömmer dom i stridens hetta?" Ska bli spännande att testa dom (detta är WotCs), innan har jag kört med Stan Shinns system men jag tycker WotCs ser mycket bättre ut på pappret. Kanske det i praktiken blir whiff&ping-hell det får vi väl se.

För att konvertera XP-värdena måste jag ha DMG s 274 så XP är fortfarande ett olöst problem. Speciellt när dom slåss mot casters. Får väl skriva upp medan dom slåss vilka attacker mina pretties gör och sen post-hoc räkna ut XP-värdet för striden. Men om dom smyger förbi prettyn? :/

Lade in regler för att konvertera 3e också. Har inga som helst planer för att nånsin spelleda nåt från 3e/PF men om jag nu ska klistra grejer på min skärm (tänkte klistra över Skills och DC-hörnet för det använder jag aldrig, då kan jag ha kvar alla bilder) så kan jag väl vara lite future proof när jag ändå håller på.

Jag såg tråden på EN-world där en nörd hade analyserat fyra olika konverteringssystem och sen hittat sitt eget femte. Men WotCs var otroligt nära i hans analys så jag tar dom, dom är dessutom "officiella". Hans egna var bara kanske 1.3 gånger så krångliga (ja, jag tog mig tiden att lära mig hans metod och prova den lite trots att jag inte har några planer på att köra 3e-grejer för jag tyckte det var intressant som den Mel jag är!) men why bother! Hans hade fördelen att ha mer 5e-iga (lägre) ab-mods och mer 5e-ig (högre) prof men eftersom dom oftast ändå ska slås ihop så är det hugget som stucket för mig! Det ska vara lätt att leva och WotCs metod tycker jag blir utmärkt, hade redan bestämt mig för den innan jag såg hur bra den blev i analysen.

(Alla rader märkta "AV" är för houserulen att spelarna slår försvarsslag ist för monstren slår attackslag.)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Hoppsan! Hade skrivit rätt adress men glömt att öht ladda upp den!!! NU fixat! tack anth!
 
Top