Nekromanti Min spelvärld

Mogger

Hipsteranka
Det tycker jag med, det är helt rätt väg att gå.

Edit: Det vore coolt med stora robotar och sånt som i vaggar runt, som i Shadow of Colossus. Om man ska upp på ryggen alltså.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Måns said:
Det vore coolt med stora robotar och sånt som i vaggar runt, som i Shadow of Colossus. Om man ska upp på ryggen alltså.

JAAAAAAA!

Genesis

Ni dés ni maître
Måns said:
Edit: Det vore coolt med stora robotar och sånt som i vaggar runt, som i Shadow of Colossus. Om man ska upp på ryggen alltså.
Det kan du hoppa upp och sätta dig på!

hakanlo

Hero
Superkoolt! Fler väl valda sådana koolness-ingredienser, för att uppfylla designmålen!

Underjordiska tunnelgrävarrobotar (storlek a la hallandsåsen) som har löpt amok?

Simon

Swashbuckler
Genesis said:
Så gladrymd av Heman-typen kan vara en bra utgångspunkt. Teknologibiten kan man kanske få till genom den klassiska gamla civilisationen på planeten eller genom att planeten är långt ifrån civilisationens centrum. Vad sägs om:

Äventyrsplaneten
What hakanlo och du, Creation, säger.

Detta kan ha hänt: Vårt universum har krockat med ett annat, N-dimensionen kallat, genom att de rört sig i den fjärde dimensionen. Vår planet har alltså slagits samman med en helt annan planet. Tack och lov håller den nya ÄVENTYRSPLANETEN samman och är beboelig, men kontinenter är sönderrivna, N-kristaller ställer till det genom den N-ergi de strålar ur sig, och N-djur och -monster gör att bara Äventyrare vågar sig ut på några längre exkursioner i vildmarken. N-ergin har såklart bemästrats, om än inte helt stabilt, och driver svävarbågar och robotar och sånt. Beroende på om krocken skett nu eller för hundra år sen så gäller höga hattar eller inte.

Genesis

Ni dés ni maître
Fan bra skit, det där. Jag skall mysa lite mer på exakt hur robotarna och monstren kommer in i bilden. Att köra med utomjordingar eller varelser från n-dimensionen känns rätt lockande.

Å andra sidan känns bakgrunden till varför världen ser ut som den gör ganska oviktig. Så först och främst vill jag komma på precis vad som skall finnas i världen och sedan komma på en krystad bakgrundshistoria. Antagligen kommer den inte att utvecklas förrän efter en del speltest.