Hur vågar du. You come into MY thread.Vimes;n172017 said:Du har alltid varit en jävla sosse, Kratz!
Jag har fortfarande inte en aning om vad du snackar om när du tar upp det där! :grin:solvebring;n172075 said:De yngre forumiterna vet kanske – förhoppningsvis – inte vad jag talar om, men veteranerna vet nog precis vad jag menar.
Adus. Hans namn var Adus.Zoth-Ya;n172172 said:Solve hur var det, hette du typ Andy förr i tiden?
Ah det var det jaRobert Jonsson;n172175 said:Adus. Hans namn var Adus.
Jag vet inte det jag, positiv förstärkning är ju alltid bra! Särskilt när det handlar om folk som på ett eller annat plan uppmuntras/uppfostras till att INTE ta hänsyn till andra.Lukas;n172191 said:Känns lite konstigt att ryggdunka någon för att hen slutat var en skitstövel.
Det borde ju vara en sådan självklarhet att det inte ses som en bedrift att börja uppträda vettigt
. . .Magnus Seter;n172170 said:Jag har fortfarande inte en aning om vad du snackar om när du tar upp det där! :grin:
Att tvärt sätta likhetstecken mellan att vara skitstövel och omognad, vilsenhet och liknande, som kan vara bland många anledningar till negativt beteende – något som dessutom kan ske i självblindhet, är för mig en väldigt brysk och otillåtande sätt att se på individen. Ja, i viss mån skulle jag vilja säga att dylik inställning mer stjälper än hjälper. Jag tror helt enkelt att vi kommer längre om vi försöker ha lite känsla och uppmuntrar varandra hellre än ser folk i svartvitt; att hellre peka ut lyckanden än misslyckanden tror jag sporrar till fortsatt positivitet.Lukas;n172191 said:Känns lite konstigt att ryggdunka någon för att hen slutat var en skitstövel.
Det borde ju vara en sådan självklarhet att det inte ses som en bedrift att börja uppträda vettigt
Jag personligen ryggdunkar kritisk självrannsakan och vilja att förändra sitt negativa beteende och bli en trevligare nätvarelse. Ingenting annat.Doomhamster;n172353 said:Tillägg till mitt förra inlägg: det är också viktigt att det här, med undantag för undertecknad, bara har varit killar som ryggdunkat killar. Förväntar man sig som kille att man ska få beröm av tjejer för att man försöker att inte behandla dom som skit, så har man nog inte kommit särskilt långt vad gäller jämställdheten. Att killar däremot uppmuntrar varann när det gäller sånt har en helt annan laddning.
OM man var en skitstövel när man var omogen så var man en skitstövel.solvebring;n172348 said:Att tvärt sätta likhetstecken mellan att vara skitstövel och omognad, vilsenhet och liknande, som kan vara bland många anledningar till negativt beteende – något som dessutom kan ske i självblindhet, är för mig en väldigt brysk och otillåtande sätt att se på individen. Ja, i viss mån skulle jag vilja säga att dylik inställning mer stjälper än hjälper. Jag tror helt enkelt att vi kommer längre om vi försöker ha lite känsla och uppmuntrar varandra hellre än ser folk i svartvitt; att hellre peka ut lyckanden än misslyckanden tror jag sporrar till fortsatt positivitet.
Sedan vet jag inte om jag tolkar det rätt men jag kan om jag vill tolka ditt inlägg som väldigt raljant, och att du till på köpet indirekt kallar Kraetyz och/eller mig för skitstövel. Så, så väldigt självklart är det inte.
Jag uppmuntrar gärna gott betende, men jag ser det inte som ett gott betende att sluta ha ett dåligt betende. Det är snarare att neutralisera det dåliga.solvebring;n172348 said:Kort sagt, varför hellre sänka när man kan uppmuntra och få ut mer gott av det?
Aha, då är jag med. Då kan jag bara säga det att vi sannolikt tolkat Kraetyz på olika sätt.Lukas;n172365 said:OM man var en skitstövel när man var omogen så var man en skitstövel.
Men jag tycker det är konstigt att ryggdunka någon för att de slutat vara det
Om jag hade ett förflutet att slå ner folk på stan, men hade nu slutat med det så hade det inte förtjänat ryggdunkningar utan det hade förtjänat ett "Bra att du inte längre är en skitstövel, hade varit bra om du slutade med det tidigare..."
Jag uppmuntrar gärna gott betende, men jag ser det inte som ett gott betende att sluta ha ett dåligt betende. Det är snarare att neutralisera det dåliga.
Om jag slutar slå ner människor har jag inte gjort en bra sak.
Om jag aktiv försöker skydda andra människor ifrån att bli det så gör jag det.
Jag uppfattar den här tråden som att Kraetyz kommer och säger "jag har börjat respektera mina medmänniskor, men jag tänker göra det i smyg så jag kommer faktiskt inte påverka situationer där folk behandlas dåligt"
Och en massa män kommer fram till honom och säger "bra jobbat, det är så jävla coolt och bra att du nu fattar grejen trots att du inte kommer göra något åt saken"
Kraetyz : När du faktiskt gjort något positivt så kommer jag tycka du gjort något bra, hittills har du bara postat att du överväger att göra det och redan fått belöning för det. Och jag faktiskt vi bör sätta lite högre krav på våra medmänniskor än så.