Nekromanti Mina damer och herrar: Druiden! …

Eksem

Champion
Vad många at-wills den har, är det jag som läser som en dumskalle eller vad är grejjen?

Jarl

Hero
Eksem said:
Vad många at-wills den har, är det jag som läser som en dumskalle eller vad är grejjen?
Efter Martial Power verkar de kommit i gasen med Powers; nu har ju t.ex. Fighters ungefär 8 At-Wills sammanlagt. Kanske ville de passa på att ge Druiden lika många från början?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En hel del at-will powers går bara att använda när du är i beast form, så jag antar att de är många för att du ska kunna välja mellan att opta beast form- eller icke beast-form-druid.

Druiden börjar med tre at-will powers, varav minst en och högst två ska ha keyword »Beast Form«.

Sodivra

Champion
En controller med stora close bursts, precis som jag ville ha det!
Ser bra ut, även om attackerna inte känns så tunga i tema. Gillade den isande vinden, dock.

Eksem

Champion
Ja, Chill Wind var riktigt bra. Kan man slida dem åt olika håll också? At-will också, det är nästan lite power creep-varning på den.

Sodivra

Champion
Jag tror det är rätt val att hålla den som en at-will. Som det ser ut nu så blir ett slagfält kaos när en druid kommer in på det.

Awesome. Det är tematiskt.

Feliath

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">En controller med stora close bursts, precis som jag ville ha det!</div></div>
Nämen va? Kollar vi på samma sida? Det finns bara en close burst, och den är en burst 1 och Daily.
Inte för att det inte vore grymt, alltså.

/Feliath — Frobnitz Coil Oil

Feliath

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Kan man slida dem åt olika håll också?</div></div>
Ja, rimligen. Det finns ju inga restriktioner på andra dylika movement powers. Jag kan inte heller komma på att det finns någon regel eller något exempel som talar emot det, snarare tvärtom.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">det är nästan lite power creep-varning på den.</div></div>
Ja, det håller jag med om, i och med att den är i princip identisk med Thunderwave (som redan den är närapå en must-have för Wizards) fast med bättre move. De tänker väl att det uppvägs av att den är ranged istället för close, men jag vet inte, jag...

Nej nej, stryk det, skillnaden är förstås att Chill Wind inte ger någon Wisbonus till skadan. Det är nog okej; en controller med mer kontroll men mjunig skadeoutput.

Dock tycker jag att den inte alls är lika bra som CA-krafterna. At-Wills som ger eller förnekar CA är sjukt bra, det blir liksom Roguecontrol City up in that shit.

/Feliath — so in conclusion, tur att det är speltestversionen

Eksem

Champion
Thunderwave är ju både Close och Push, Ranged och Slide är ju mycket bättre.

At-will som ger CA är riktigt bra, det också. Jag räknar med att de måste nerfa den här lite. Fast den verkar väldigt kul.

Flurtis

Hero
Alltså, komibantionen Druid i beastform + Rogue verkar ju vråldödlig.

Pounce som grantar combat advantage tills ens nästa runda som At-will!! Roguen lär ju kunna apa ut damage efter helsike.

Liksom Savage Frenzy all creatures i en burst blir Daze, här kan ju roguen bara välja och vraka.

Angående Darting Bite (Encounter Power), bör det inte vara en andra attack med i power beskrivningen? Eller får man samma slag på bägge varelserna, det rockar ju i såna fall.

Om jag inte är ute och cyklar så introduserade Animal Companion i Martial Power som en ranger build, någon som har hört ifall det finns något liknande till druiden:

http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/4ex/20081020a

//Flurtis