Jag var nyligen i London och på impuls köpte jag tre serietidningar, eller de kanske heter graphic novels. Jag är inte och har aldrig varit ett fan av serier - utöver Kalle Anka sträcker sig min erfarnenhet till att ha bläddrat i Sin City... men ändå, snygga framsidor, jag slog till (med förhoppningen att hitta något guldkorn av inspiration till exempelvis Neotech 3).
Serierna jag köpte var:
- The Ride (Die Valkyrie), Issue 3 of 3
- Guy Ritchie's The Game Keeper, series 2, Issue 1
- Hack / Slash Tub Club 3 of 3
Efter att ha bläddrat i dem har jag mest konstaterat "snygga bilder, men vad fasiken handlar de om?". Jag har väl hoppat in mitt i något i jag inte begriper ("issue 3 of 3" vittnar ju om min idioti i valet av nummer jag köpte), men min enkla fråga är: har någon läst dessa? Är de bra? Dåliga? Vad är storyn? Ska man skaffa fler delar innan man ger ett utlåtande?
Och vad för serier (utöver Transmetropolitan) är post-cyberpunk?
Serierna jag köpte var:
- The Ride (Die Valkyrie), Issue 3 of 3
- Guy Ritchie's The Game Keeper, series 2, Issue 1
- Hack / Slash Tub Club 3 of 3
Efter att ha bläddrat i dem har jag mest konstaterat "snygga bilder, men vad fasiken handlar de om?". Jag har väl hoppat in mitt i något i jag inte begriper ("issue 3 of 3" vittnar ju om min idioti i valet av nummer jag köpte), men min enkla fråga är: har någon läst dessa? Är de bra? Dåliga? Vad är storyn? Ska man skaffa fler delar innan man ger ett utlåtande?
Och vad för serier (utöver Transmetropolitan) är post-cyberpunk?