Nekromanti Mina icke-arr på SSK

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, detta kommer jag att ha med mig och erbjuda till hugade rollspelare på SSK. Jag är inte något arrangemang (jag är inte ens anmäld!), utan kommer mest att springa runt och ragga spelare som inte har något bättre för sig. Vill man få tag på mig så kan jag nås på 073 - 667 och sedan 37 och till slut 15.

The Doom That Came to Plåtlunda
Det lilla robotkollektivet Plåtlunda har klarat sig självt under hundratals år i ett undangömt hörn av Frihetens slätter. De har vissa problem med rubbitar och motormarodörer, men generellt sett så klarar de sig bra. Men en dag kommer den illa tilltygade och smått vanvettiga automaten GEN-KEY NS tillbaka från sin forskningsexpedition till områdena i öst. Det går inte att få så mycket vettigt ur honom, och ingen annan deltagare i expeditionen återvänder. Han mumlar om uråldriga databaser och onämnbara fasor som får en att skaka ända in i centralprocessorn. Snart avlider han i våldsamma plågor, och han ges en högtidlig begravning. Men med sig från expeditionen har han något fasansfullt, som kommer att skaka det lilla kollektivet i grundvalarna ...

The Doom That Came to Plåtlunda är en anpassning av indiespelet The Shab al-Hiri Roach, av Jason Morningstar, till Mutants spelvärld.

3:16, Sektor Limbo
Terras Expeditionsstyrka har hittills rensat det mesta av den kända rymden på utomjordiska hotbilder. Men det stora hotet kommer från sektor Lambda, även kallat Limbo. Två gånger har kåren skickat in sina styrkor, och två gånger har de helt sonika försvunnit, efter några svårtydda nödrop som filtrerats tillbaka genom rymden. Nu satsar kåren allt, och skickar in hela den beryktade sextonde brigaden av tredje armén. Inget kan stoppa den sextonde brigaden. Så hoppas ni, i alla fall, medan ni gör er redo för kryostasis, och hoppas att ni kommer att vakna upp igen.

3:16 är ett nytt och fräscht indiespel av Gregor hutton, som handlar om att skjuta utomjordingar i rymden.

Bästa vänner för evigt
Lira Best Friends, av Gregor Hutton, ett spel som handlar om de bästa av vänner, en grupp tjejer som alltid håller ihop, skrattar och har roligt tillsammans, och som, precis som alla bästa vänner, innerst inne hatar varandra.

Shock: Social Science Fiction
Det enda riktiga science fiction-spelet, av Joshua A. C. Newman. Skapa en framtidsvärld baserad på saker ni finner problematiska med samhället idag, och undersök dessa problem genom science fictionberättelerna vi skapar. "Grab that raygun and put it to the service of your ideas!"

In a Wicked Age
Vincent Bakers hyllade In a Wicked Age är ett spel där man genererar en konfliktfylld och intressant situation genom såkallade "orakel". Jag drar med mig ett par utskrifter av några intressanta orakel, bland annat Mutant-oraklet som jag skapade för några månader sedan, med stor hjälp av järnringens forum, och till viss del även WRNU. Ta chansen att prova på!

Jag kommer även att ta med mig Dogs in the Vineyard, Polaris och Grey Ranks, så de som är intresserade av dessa kan jag också erbjuda spel för. Observera dock att jag aldrig spelat Polaris eller Grey ranks själv, så där kan jag inte garantera en bra spelupplevelse. Okej, jag har aldrig spelat Best Friends, heller, men det spelet är mer rättframt och enkelt än Polaris och Grey Ranks. Jag tar inte med mig InSpectres, för det har jag tröttnat på. Vill ni lira det, snacka med Rickard/Han, istället. Han har säkert med sig det.