Nekromanti Mina marker

Snow

Swashbuckler
På begäran postar jag har än bild på min markers. Själva bilderna är taget ur (tror jag) Counter collection gold och de tre grundböckerna. (det är trots allt för eget bruk). Böckerna köpte jag ändå med counter collection gold köpte jag på sjgames ehandel för kanske 10 dollar.

Jag dissikerade pdf-er i illustrator och sparade varje monster för sig i en fil.

Med batch actions i photoshop skalade jag varje bild rätt, till rätt färgformat och gjorde en kant på den.

I illustrator monterade jag alla bilderna så att jag fick lagom många av varje.

På färgskrivaren skrev jag ut alla arken på självhäftande papper. En bunt om 100 st kostade 200:- Jag har många kvar.

För 100:- köpte jag ett stort ark foamcore. Jag har kvar hälften. Det används senast till att göra båtar med rutmönster (vi ska ha sjöslag). Sen skar jag ut alla figurer med skalpell.

På panduro köpte jag ca 400 träknappar. En påse med 100 st kostade 50:-. Jag köpte även några i större storlek för large creatures.

Markerna limmades på träknapparna med trälim.

Summa kostnad: 200+100+200+100 (ungefärlig kostnad för bläcket till skrivaren) = 600:- för 400 figurer.
Och då har jag rätt mycket kvar av materialet.

På bilden ser man alla av storlek medium och small. Jag har också ett gäng unga drakar, några troll, några krockodiler, några gelekuber som alltså är dubbelt så stora.

Omonterade har jag ett ark gnoller och ett ark hobgoblins och lite annat. De monteras när jag behöver.

Ändring: Tiden då, ja det tog ju ett tag att göra. Men ca två timmar terapiarbete om dagen en vecka under semestern. Eller lite mer. Men man ska börja någonstans.

Attachments

Eksem

Champion
Jättesmart, och tufft resultat. Vad är foamcore, och vart köper man det? Panduro?

Snow

Swashbuckler
Tackar!

Foamcore är två skivor tunn papp med någon slags plastskum emellan. Tjockt, stabild, lätt och lätt att skära med en vass skalpell. Jag tror att tex arkitekter använder det för att bygga modeller. Jag köpte det i en konstnärsaffär.

Mr White

Veteran
Du och jag har gjort precis samma sak (printa, klistra, foeambord) fast mina counters ligger ner. Vad vinner du på att ha stående counters? Och hur tänker du när du kommer till varelser som sedan ska ta upp fler antal rutor? Jättebaser?

Även jag köpte min foamboard på på konstnärsaffär (Inex här i götet). Ca 10kr för ett A3-ark.

Vidare använder jag mig av vit/svart foeamboard för NPC respektive PC och Photoshopar alla bilder så att själva bilden hamnar i en cirkel så att de får svart resp. vit bakgrund.

Snow

Swashbuckler
Du och jag har gjort precis samma sak (printa, klistra, foeambord) fast mina counters ligger ner. Vad vinner du på att ha stående counters? Och hur tänker du när du kommer till varelser som sedan ska ta upp fler antal rutor? Jättebaser?
Jag tycker att det är enkelt att plocka med dem när de står upp. Jag har på ett ganska enkelt sätt samma bild på båda sidor så alla ser vad det är ändå. Sen kan man enkelt visa vem som ligger ner. Limmandet på baser var iallafall väldigt enkelt.

Min stora figurer har liknande baser fast 5cm.

Jättebaser (huge) och gigantiska har jag inte funderat på. Man skulle kunna ha foamcore som bas. Svårt med så stora träbitar :)

Vidare använder jag mig av vit/svart foeamboard för NPC respektive PC och Photoshopar alla bilder så att själva bilden hamnar i en cirkel så att de får svart resp. vit bakgrund.
Smart! Jag funderade på att färgmarkera alla baserna, men det finns en gräns även för vad jag orkar :gremsmile:

Mr White

Veteran
Aight, I hear you. Min kamera suger svettigt dvärghår och med det förbehållet visar jag hur det kan se ut när vi spelar.

Attachments

Hellzon

Långsamma Vargen
Görsnyggt, båda två. Får komma ihåg det om jag nånsin ska spelleda istället för min originalplan att printa ut counters på styv papp. :gremsmile:

Master Pelle

Warrior
Jag fick åka till Stockholm för handla in foamcore i Kreatima och det tog mig en stund att hitta dom tills jag fick redan man kalla dom för cellplast på svenska. I Kreatima borta vid Högtorget kosta det mig cirka 28 kr per A3 format cellplast.

Jag undrar om det finns butik i Stockholm som säljer ännu billigare cellplast...?