Nekromanti minad lvl 20 PC

Jaak

Warrior
e d nån som har förslag på hur man skulle kunna mina dvs göra honom/henne så dålig som möjligt dock med vapen och allt PCn ska va en lvl 20 PC och så lätt som möjligt att döda?

Duddmannen

Hero
Lvl 20 PC!

Jag frågade mig först "Varför?" men sedan kom jag på "Varför Inte?".

OK, here goes:
Commoner 20th, alla Stat-increase på CHA.
Hit Points: 20d4 (se till att ha kass CON)

7 feats:
Skill Focus: Goblin, Skill Focus: Common, Skill Focus: Elven, Skill Focus: Dwarven, Skill Focus: Orc, Skill Focus: Gnome, Skill Focus: Halfling

Skillpoints:
Profession: Brewer, Profession: Herdsman, Profession: Porter, Profession: Miner, Profession: Scribe, Profession: Tanner, Profession: Cobbler

Vapen och Rustning:
Dire Flail (Tvåhandsvapen=ingen sköld. Exotic Weapon= sämre ToHit för en Commoner, sämst Crit av dessa vapen)
Splint Mail (Ok, visserligen +6 i AC, men ger ingen bonus för DEX) alternativt No Armour om figuren har riktigt låg DEX.

Kan troligtvis försämras ytterligare om man anstränger sig.

Quan'talis

Swashbuckler
Måste erkänna att jag inte förstår vad du ska ha en sån till, men vad sägs om en trollkarl som har slut på spells eller som inte har några stridsformler förberedda?

König

Hero
LOL

Måste säga att din sämsta lvl 20 snubbe är skitdålig/images/icons/laugh.gif
Bra jobbat.
Men det är ju det där med rustningen och vapnet....jag hade nog varit berädd att ge honom/henne magiska prylar...
...men då är dessa förståss cursed..../images/icons/devil.gif

chrull

Stockholm Kartell
Re: Lvl 20 PC!

men kan man ha skillfocus i språk? man har ju inget värde i dem?

men det låter ju som hn är ett BRA tillskott i en rollspelsgrupp. Slår man sig ner i en by så kommer han ju tjäna MÄNGDER med pengar. som tolk, som ölbryggare som scribe... :D

att han dessutom pratar ALLA kände språk och har en hyfsad Charisma gör honom till en bra diplomat.

chrull

chrull

Stockholm Kartell
en wizard lvl 20 med 5 i int är också okej. han kan ju inte kasta några spells alls.

om han dessutom har en -3mod i CON så har han baa 20hp.

ge honom massa metamagiska feats.
och spell focus.

så är han totalt värdelös.

chrull

Quan'talis

Swashbuckler

Eftersom man behöver två skill points för att lära sig ett språk och skill focus ger +2 till valfri skill så finns det ju en viss logik i det hela.

Varför har man inte skill points i språk, förresten? Det ska då vara amerikaner för att påstå att alla som kan ett språk är lika bra på det (eftersom de oftast bara kan ett språk, och det ganska dåligt. Fördomar mot amerikaner? Jag? Nej då.)

Det skulle ju kunna vara rätt roligt att ha olika svårighetsgrad i att prata alviska, t.ex (DC 5 för att göra sig förstådd, DC 10 för att förstå en normal text, DC 45 för att förstå alvisk poesi).

König

Hero

Många andra spel har ju "skillpoints/ranks" i språk. Det blir mest ett irritationsmoment. Måste dock säga att det gamla systemet i Drakar och Demoner med B-färdigheter var ganska OK.

Quan'talis

Swashbuckler

Jo, det skulle nog bli rätt irriterande.

Spelare: "Jag frågar alven om han sett till några orcher på sista tiden. (Slår tärning) Jag fick en sjua."

SL:"Han tittar konstigt på dig och svarar 'Nej, jag vill inte ha några healing potions i dag. Dessutom har jag ingen guldfisk.'"

Rev

Warrior

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Varför har man inte skill points i språk, förresten? Det ska då vara amerikaner för att påstå att alla som kan ett språk är lika bra på det (eftersom de oftast bara kan ett språk, och det ganska dåligt. Fördomar mot amerikaner? Jag? Nej då.)[citat]

<hr></blockquote>

Öh, det är nog snarare så att språken fungerat på samma sätt i alla utgåvor av D&D. Att räkna skill points i språk skulle dels innebära mer sifferpillande plus att färdigheternas poängskala inte riktigt lämpar sig för språk.

-R

Rev

Warrior
Låter lite som byfånen som blivit lärling åt ärkemagikern och är jätteintresserad av magi, läser allt han kommer åt men har för dåligt minne för att lära sig kasta besvärjelser. /images/icons/smile.gif

-R

Rev

Warrior

Det där verkar inte alls vara en "dålig" rollperson, tvärtom. /images/icons/laugh.gifHan lär ju vara äldste i sin lilla bondby, eftersom han är mest erfaren av dem alla (lvl20). Han har förmodligen rest runt en hel del, eftersom han lärt sig tala så många språk. Hans otroliga utstrålning (CHA 15+) plus det faktum att han kan tala både Orc och Goblin gör att han förmodligen har större chans att påverka invaderande svartfolksarméer än en välbeväpnad Paladin...Skulle någon av byns yrkesmän bli sjuk kan han dessutom antagligen hjälpa till att sköta deras arbete, eftersom han är tränad i så många olika yrken. Kort sagt, en mångsidig rollperson som säkert kan vara intressant att rollspela. Fast jag antar att du menade värdelös i strid, och då är han ju naturligtvis inte mycket att hänga i julgran... /images/icons/wink.gif-R

Gusman

Veteran
Tjena!

Det finns många ursäkter.

En tidigare briljant trollkarl som blivit senil eller drabbats av en stats-sänkning. Det räcker att han fallit ned till 10 i Int.
Han kan ha förlorat sin spellbook och har bara memmat kassa spells.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Han har väl gått och sparkat ihjäl miljontals med hönor...

König

Hero

Fast om man har en grupp med Hack n´ Slash spelare kan det funka bra. Eftersom de aldrig blir förstådda av någon (förutsatt att de är dåliga i språk rent allmänt dvs), så får de än större anledning till att slåss.

Spelare: "Jag frågar alven om han sett till några orcher på sista tiden. (Slår tärning) Jag fick en sjua."

SL:"Han tittar konstigt på dig och svarar 'Nej, jag vill inte ha några healing potions i dag. Dessutom har jag ingen guldfisk.'"

Spelare: "Den där vegan-alven förolämpade oss, vi anfaller...."

Hmmmm....nej det blir irriterande det också!

LOL.....

Det var kul!

Meddelande till könig: Fan vad du har blivit aktiv på forumet, könig........du får ringa mig snart så får vi spela..............Du behöver spela tror jag.......

Meddelande till alla andra: Så här håller vi på jämt. Våra äventyr är ganska hack and slash om man säger så..........Fast det är ganska kul........

König

Hero
Re: LOL.....

Hehehehe...detta beror på att de få gånger som vi spelat, så har vi spelat Wizards äventyr....detta medför nästan per automatik Hack n' Slash. Annars så jobbar jag (/images/icons/king.gif) mer på intrig äventur nu, lösa gåtor, interaktion mm. Men ett och annat blodbad ränsar själen/images/icons/grin.gif. Sedan är det svårt att få till rollspel, när många hellre spelar sina karaktärer som två-dimensionella figurer, snarare än en levande person.

Annars så är jag aktiv här, bara för att jag sitter hemma och är sjuk. Bredband skadar ju inte heller/images/icons/king.gif