Nekromanti Mindmaps och tidslinjer

Dofhjort

Skogens kronprins
Jag har just nu glömt bort vad det svenska uttrycket är (tankekarta?), men ni vet nog vad jag menar. Jag tänkte höra om nån har förslag på hur man ska tillverka dylika, jag funderade på MSWord, men det är i princip värdelöst för vektorgrafik... Att rita dem för hand fungerar naturligtvis, men det blir lite slaskigt både att ändra och distribuera på Internet. Tips mottages gärna!

Medans jag ändå är i tagen kan jag ju fråga om en av mina favoritföreteelser: tidslinjer. Känner någon till ett bra program för att plita ihop sådana? Gärna med grafisk uppställning. Vad jag helst av allt skulle vilja ha är ett program där man kan definiera händelser, och som sedan visas i relation till tidslinjen med en liten rubrik, som är länkad till en längre artikel. Jag bifogar en bild som antagligen säger mer än tusen ord :gremsmile: Idealet vore om man kunde få ut en sammanställning av heda faderullan också... Är det någon som känner sig manad att skriva ett sådant program? Jag orkar nog inte :gremcrazy:

//David

Pale Imp

Swordsman
En aning oldschool, kanske.. lite OT också

Personligen tycker jag att det förstör mer än det skapar att direkt gå in på grafik och layout innan man har allt bestämt sig för exakt hur man ska gå till väga med projektet.

men.. jag kanske har blivit gammal :gremgrin:

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Det finns gratisversion *doh*

Det finns en gratis variant som är ganska gammal, men det är gratis vad jag vet.

Jag kan skicka den som .zip-fil om någon vill ha den (borde funka :gremtongue:). Tror den är runt 1 megabyte eller nåt (så adsl eller bättre kan behövas) :gremsmile:

PM'a mig om ni vill att jag skickar den (hoppas inte för många vill ha den, fast då kan jag lägga upp den på min hemsida istället)

Dofhjort

Skogens kronprins
Re: En aning oldschool, kanske.. lite OT också

Mja, layouten på tankekartorna och tidslinjen är ju mer en generell sak som jag skulle vilja använda för en massa olika saker. Det är så att säga ett hjälpmedel för att se till att man kan bestämma sig exakt hur man ska gå till väga :gremsmile:

//David

Quadrante

Grisbonde
Re: Mindmaps och tidslinjersundsvall brinner

sundsvall brinner väl 1666, eller
Har för mig att en biskop råkar illa ut samma år, mord eller presumtivt mord.. sen lite annat..

jo här är det.. Lunds universitet invigs och grundas..
överdådig pompa enligt samtidens ideal.. stor kör och en orkester om 66 instrument..

svergies första klockspel installeras i tyska kyrkan i stockholm..

ser ni sambanden ?

tydlig sammansvärjning, occultism etc etc

:gremsmile: