Nekromanti Mindre text tack

seinet

Swashbuckler
Jag kom att tänka på att jag alltid använder mig av kontrollpanelen med mina favoritforum upplagda där man ser antalet nya trådar/inlägg sedan man kollade sist.

Jag märkte även att Snigel flyttat ett inlägg till Kontaktforumet, detta KAN vara en följd av att fler gör som jag, använder favoritforum och bara läser inlägg i dessa forum. Själv läser jag inte några andra forum än mina favoriter.

Det är givetvis möjligt att via forumlistan klicka sig fram till alla andra forum, men det är alldeles för mycket text för att det skall bli överskådligt vilka forum som faktiskt finns (nu är jag jävligt gnällig, jag vet). Hur skulle det vara ifall man trollade bort forumbeskrivningen och vilka som är moddisar på forumen och lade den infon i en pop-up-ruta när man för muspekaren över länken till forumet?

Listan på framsidan hade blivit rejält mycket kortare då och ifall man nu inför den där räknaren med nya trådar/inlägg på listan igen kanske man kan plocka bort favvoforum och på så sätt få folk att gå via forumlistan varje gång så kanske de även ser mer av vad som händer bland forumen. Då kanske folk hittar kontaktforumet och skriver i rätt forum?

/Seinet Wintermute - Eller också är jag bara korkad och ensam om att tycka det :gremtongue:

EchonCique

Hero
Förstår inte.

Du önskar att vi tar bort funktionalitet och inställningsmöjligheter för användaren och påtvingar de ett enklare forum som de måste ta sig igenom för att komma till de trådar och underforum de önskar läsa?

Om nu användaren inte önskar besöka mer forum än just de favoritforum den har ställt in, varför skall vi tvinga in den på en forumlista över alla forum. Det förstår jag inte, även om det må driva mer trafik till de mindre frekvent besökta underforumen.

Om man finge ta bort beskrivningen i forumlistningen skulle den bli tämligen kort och innehålla mindre information än vad som finns idag, samt än vad som finns under dina favoriter. Det är inget jag önskar se, även om man kan ha vissa saker gömda som bara kommer upp vid speciellt uppfyllda villkor. Ett sådant villkor som jag aldrig kommer se förverkligas här är en popup när man för musen över länken till ett forum. Popups är av ondo. Popups som ersättning för funktionalitet, nej tack. :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Re: Förstår inte.

Anledningen är att folk kanske tycker att favoritforum är bra så de lägger till de forum som de endast börjar läsa när de reggar sig, sedan när de vill något mer så postar de i ett forum som de är bekanta med även ifall det är fel forum (t.ex. folk som söker spelargrupper i Neotech-forumet och inte i kontaktforumet) just för att de inte har ett smidigt sett att ha koll på det andra forumet.

Popups är av ondo, ja, men stora textmassor och långa listor är mer av ondo. Därför föreslår jag att välja det mindre dåliga alternativet.

/Seinet Wintermute - Är för trött för att komma med bra argument just nu

MrG

Swashbuckler
Listan på framsidan hade blivit rejält mycket kortare då och ifall man nu inför den där räknaren med nya trådar/inlägg på listan igen kanske man kan plocka bort favvoforum och på så sätt få folk att gå via forumlistan varje gång så kanske de även ser mer av vad som händer bland forumen. Då kanske folk hittar kontaktforumet och skriver i rätt forum?
Själv är jag väldigt förtjust i min favvoforumlista... så skulle bli ledsen om det försvann :gremfrown:

EchonCique

Hero
Re: Förstår inte.

De som postar kontaktannonser i spelspecifika forum är lätt räknade på ena handen är min uppfattning. Det är ytterst sällan vi behöver flytta sådana poster till Evenemang & Kontaktforumet faktiskt.

Sedan finns det en väldigt smidig sak på varje sida på forumet där man enkelt och snabbt kan ta sig mellan olika forum. En dropdownlista längst ned till höger är den placerad och innehåller alla forum som användaren har access till. Den använder jag mig av för att ta mig mellan olika forum, så det borde fungera bra för andra också? :gremsmile: