Nekromanti Mini-DanCon på lördag/söndag?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Är det någon som vet med sig att den bestämt dyker upp?

Så jag inte sitter och väntar i min ensamhet och onödan?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag KOMMER att dyka upp på lördag runt klockan 13:00 eller strax före detta klockslag, glad i hågen och sugen på att spela någonting. I dagsläget vet jag inte om jag tar med något spel (har inte så många) eller satsar på att spela vad andra tar med sig eller något befintligt spel som finns på plats.

Är i dagsläget inte helt säker på vad som händer på söndag för min del.

Übereil

Swashbuckler
Jag planerar också att dyka upp (ska tvätta på Söndag så jag planerar att ta mig hem med 23:25-tåget, hur tidigt jag måste gå för att hinna med det vet jag inte). Spel blir tyvärr lite för långt att släpa.

Übereil

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag ska i och för sig ha något spel som heter escape from insmouth nedpackat i någon låda. Fick det i födelsedagspresent men han inte ens packa upp det innan jag stuvade undan det. Hittar jag det tar jag med det! Vädret vi dras med just nu känns som att det kräver något mörkt och hemskt spel :gremgrin:

gizmo

temporary sunshine
Hipster T. Pokémon said:
Är det någon som vet med sig att den bestämt dyker upp?

Så jag inte sitter och väntar i min ensamhet och onödan?
Jag kommer säkert och på lördag.

anth

Vetefan
Mina helgplaner drabbades av en reality quake för ett par dagar sedan och har inte hunnit stabiliserat sig sen dess, därför ser min framtid högst vag och oklar ut.

Det är större chans att jag kommer någon dag än ingen dag alls. Om det betyder ena, andra eller bägge dagarna låter jag däremot vara osagt.

Om jag kommer försöker jag att vara på plats till tolv, vilket i praktiken brukar betyda att jag dyker upp närmare ett.

Ett mindre luddigt svar från mig får du tyvärr vänta på till fredag.

Dante

Staff member
Om folk är hugade tänkte jag kasta mig ut utan skyddsnät och leda lite Dungeon World. (Om jag lyckas skriva ut alla rollformulär vill säga.)

anth

Vetefan
Jag kommer på lördag (har inte bestämt mig om söndag ännu) och tar med mig Castle Panic.
Min förhoppning är att Spidde tar med sig King of Tokyo.

Dante, f.ö. kan du boka in mig på DW. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dungeon World är något konstigt samberättarsagostundsspel va? Låter läskigt! Jag kan tänka mig att prova på det =)

Dante

Staff member
Rymdhamster said:
Dungeon World är något konstigt samberättarsagostundsspel va? Låter läskigt! Jag kan tänka mig att prova på det =)
Nä. Man får inte kalla det så för Svarte faraonen. Men det är samberättarande än vanligt D&D i det avseende att spelarna har större inflytande över fiktionen (en positiv bieffekt av hur moves funkar).

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ah, det är ett Apocalypse World-hack? Jag såg just kopplingen!

Och jag eliminerade ett 1 "s" från begreppet av hänsyn till forumstämningen :gremwink:

Anchorman

Swashbuckler
Nu kan jag ge klart besked och jag kommer gärna imorgon. Dock behöver jag en adress :gremsmile:

Anchorman

Swashbuckler
Haha Dantes är nog den jag behöver. Men har fått den nu, så vi syns imorgon :gremsmile: