Nekromanti Mini-magi?

Mundo

Myrmidon
Är mini-magi något som borde finnas i Eon? Eftersom det kommer finnas så många aspekter så är ju allmän mini-magi något svårare, men kanske mini-magi till varje aspekt vore något?
Några av mina favorit-exempel finns i svenska Drakar och Demoner, med Döda som kan döda insekter och annat smått, vore ju skitgjutet för en nekromantiker.

Andra exempel är att öppna/stänga dörrar, skriva, bläddra blad, lyfta lätta föremål, ge en örfil, släcka ljus, torka, etc.
I grundboken har bönerna för präster delats upp i mysterier, kanske det borde finnas ett "mini-magi-mysterium" för magiker?

jensofsweden

Stjärnmagiker
Har för mig att detta redan diskuterats och tror att det finns planer på att det ska gå att utföra viss magi utan slag om man har över ett visst värde i den/dem relevanta färdigheterna. Typ tända ett ljus med pyrotropi eller blåsa bort damm från en yta med Pneumotropi etc.

Inte helt 100 på detta såklart men jag har ett vagt minne av något sådant varit sagt (dock kan detta såklart bara ha varit ett förslag från personer på forumet snarare än "officiell info")