Möller said:
Vad är en vanlig kartong?
Skokartong t ex, eller flyttkartong, men det bör vara rätt svårt för mig att hitta en kartong som passar och dessutom är beständig. Dessutom ser det inte så snyggt ut.
Möller said:
Men, varför ska du pensionera din gamla GW-väska?
Speltid marknadsför
Sabol Armytransport som ett alternativ till GW-väskor. Har dock ingen aning om de är bra - och så mycket billigare verkar de ju inte vara.
GW har två storlekar av väskor, den större får man ner säkert 2500 poäng Warhammer Fantasy-armé i. Varför
inte skaffa en sådan?
För att GWs väskor är kassa, iaf för Tyranider. Ur min subjektiva erfarenhet, då. Standard-fack som man får kniva till som ändå inte passar särskilt bra. Då är Army Transports Pick & Place-foam bättre. Dessutom gillar jag inte bärkänslan för deras väskor. :/
Har en Army Transport till mina Warmachine-göbbar, och den är bra, men den kostade också multum för en ganska liten. För jämförelse så kostar deras Sabols Division lika mycket som en custom Kaisers 4-unit-väska, vilket är i princip samma storlek. Om jag gick på enbart cores (pick & place och standardfack, som passar vissa enheter) så betalar jag mindre.
Men jo, i valet och kvalet. Kaiser vinner lite på att de har en storlek specifikt för något så stort som en Trygon/Mawloc. :/
Problemet är väl att båda är lite ogenomskinliga. Sabol har tummått, vilket är rätt värdelöst eftersom man då behöver mäta höjden på ens enheter, medan Kaiser har exempel men deras (dolda) storleksmått är i centimeter, så det är lite jox med att jämföra de två.
Ingen som använder sig av magneter och gamla verktygslådor förresten?