Nekromanti minne som en ost

Swamp_UBBT

Veteran
något som har förundrat mig länge är den mannen ( kommer inte ihåg namnet och har inte böckerna här) som bodde på Ebhron och försökte föda en gud.. jag är väldigt förundrad om honom och skulle vilja veta lite mer om denna onskefulla man som till och med drakarna slog sig samman för att utplåna.. Det skulle vara riktigt kul att ha lite fakta om honom till kommande äventyr...

Slarn

Excentriker
Mannen som försökte uppväcka en gud hette Kraden Nanórgona, men han kom från Edron (ön Cai i Blå Havet) och inte Ebhron (namnen är förvisso lätta att förväxla). Vilka böcker har du? M&M har lite info om honom, men mycket mer finns i V&N, b la. en karta över den förstörda staden Edron (yummy för SL:s!) Har du redan den, kan jag inte hjälpa dig mer, det är nog all info som finns.

Swamp_UBBT

Veteran
jag är en lycklig inehavare av alla eon böcker förutom den ny om pirater (börjar tryta lite i plånboken)... jag har läst ut alla böcker men har inte fått reda på någon specifik fakta om honom mer än myterna.... ursäkta felet med landet men hade tyvärr inte böckerba framme... Ett önskemål till neogames vore att skriva en bok till eon om alla de berömda personerna i alla böcker.. skulle vara intressant att veta vad om cerec är är den han är eller bara försöker skaffa information å Cirzas vägar, eller hur soriankämpen jac tror jag han hette slöt sig samman med cerec, det finns många mer förundringar jag har kring alla personer och det skulle vara kul att veta lite mer om Mundanas berömdheter.. skicka gärna era förslag... :gremgrin:

storken

Warrior
Moduler är alltid trevligt men jag ser helst att den får vänta tills efter alla andra planerade släpps.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Cerec Tzorcelan and friends...

Cerec Tzorcelans följeslagare Jac Vobar är sjöman, inte Zorianriddare. Såvitt jag vet har det aldrig antytts att Cerec drar omkring med en Zoriankämpe i släptåg... Det hade liksom kunnat leda till diverse religösa spänningar.

Fast Marco lär ha bättre koll på det här, om han nu orkar lägga sig i diskussionen.

/Joel

Big Marco

Läskig
Re: Cerec Tzorcelan and friends...

Orkar gör jag väl, även om jag börjar bli gammal.

Jac är sjöman, korrekt. Däremot är riddaren av det sorgliga humöret, Drevegan Järnhandske, en figur som man inte riktigt vet vad han har sysslat med, tidigare.... ,-)