Nekromanti Minnes-förändringsmekanik

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Arvidos MC said:
Ja, jag gillar det! Klockrent!
Tackar, tackar.

Arvidos MC said:
Återigen, Inception. Tycker att det är ett bra exempel att titta på för en historia som håller en jämn stil och tema filmen igenom.

Tidsbegränsning i sista fasen eller ej? Det känns logiskt att det borde vara det (återigen: beroende på poäng kvar) om man vill stegra dramat fas för fas. Men jag skulle nog hålla kvar vid att det är ganska friform, så utmaningen för spelarna får vara att hålla huvudet kallt, hålla sig in character inom minnet och improvisera och anpassa sig efter situationer i minnet de kanske inte räknat med.
Jag vet inte riktigt, jag tänker mig att det är automatiskt begränsat i 'längden' på minnet, i.e. att spelledaren har planerat en scen och den spelar ut sig och avslutas efter ett tag på något sätt.

Arvidos MC said:
Mer jiu-jutsu i drömfasen än boxning. Och de flesta spelare är mer vana vid boxning; att man boxar på hindret tills man når sitt mål.
Hur menar du jiu-jutsu? Kan du ge ett exempel.
 
Top