Nekromanti Minnesstund för Johan Rising

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vi har mottagit information om en minnesstund för Rising från hans far:

INBJUDAN TILL MINNESSTUND FÖR JOHAN RISING

Lördagen den 12 februari kl. 14.00 är ni alla i detta forum varmt välkommna att ta ett sista farväl av min älskade son Johan, eller helt enkelt Rising, som ni forumiter kände honom som.

Vi har bokat salen Björkliden i Folkets hus i Kallhäll, endast drygt 300 meter från pendeltågsstationen. Vi skall försöka åstadkomma en både vacker, stämmningsfull och minnesvärd ceremoni, där vi med ord och musik umgås med Johans minne under någon timme eller så...

Efter denna minnesstund är det familjens önskan att så många som möjligt i samlad tropp tar en promenad om 100 meter till den lokala puben Bänken för att där skåla för Johan med en öl eller två, eller kanske tom en rökig Laphroaig - Johans favoritwhisky. Tänk så han skall glädjas åt detta däruppe hos sin farmor...

Du skall inte ha med dig några blommor, vill du däremot ta med dig ett ljus att tända för Johan vore det en mycket trevlig gest, Johan älskade ljus. Vi skulle uppskatta om du är vardagligt klädd, gärna i ljusa färger...

För att kunna planera salens möblering behöver jag veta hur många som kommer, varför jag vill ha ditt svar senast den 29 januari.

Du är varmt välkommen att tillsammans med oss i familjen ta detta sista farväl av min son och Annas lillebror!

Calle Rising, Anna Rising och Gunborg Nilsson
Svar kan skickas på calle [at] fotokunskap [punkt] se.