Nekromanti Minority Report - SE DEN!

Big Marco

Läskig
Jag är tämligen hänförd över den miljö som byggs upp den helbra filmen Minority Report. Hela stämningen bara osar N2. Teknologin känns helrätt, miljöerna är helsköna - personligen anser jag att Blade Runners miljöer bleknar i den som Spielberg bygger upp. Storebrossamhället skrämmer och den personliga reklamen känns som en naturligt steg i den nuvarande email-/internetsvängen.

Se den. Historien är också helt okay, men låt dig sugas in i miljön.

Jag vill ha ett datorinterface som i den filmen. =)

DragonLord

Warrior
Äntligen en film med n2-känsla!

Nu ska bara Deus Ex (underbart spel, men mitt första ex var alldeles för buggit) trillar ner i brevlådan. Jag MÅSTE gå och se Minority Report med mina n2-galna polare[plockar fram biokortet och skrattar galet /images/icons/hairy.gif].

//DragonLord

nexussix

Warrior
Håller med om att Minority Report är bra. Där kan man få en hel del tips om hur de välbeställda kan tänkas leva år 2059.

Men påstå inte att Minority Reports ljusa och nästan trevliga framtidsbild är intressantare än Blade Runners noir känsla! /images/icons/smile.gif Fast jag är ju Blade Runner fanatiker........

eNo

Veteran
Re: DeusEx-film

Det kommer ju att komma en DeusEx-film också.
Vet inte när men jag tror inte de har börjat än.

eNo

Emil

Hero
Såg den igår innan jag stack bort och hämtade ut Warcraft III. Håller med dig. Den var väldigt bra, men recensenterna hade rätt i att slutet var lite störande. Vår väl ta och kolla in om DVD:n innehåller ett bättre slut...

/Emil

Honken

Hero
Re: Se även...

Jag är tämligen hänförd över den miljö som byggs upp den helbra filmen Minority Report. Hela stämningen bara osar N2. Teknologin känns helrätt, miljöerna är helsköna - personligen anser jag att Blade Runners miljöer bleknar i den som Spielberg bygger upp. Storebrossamhället skrämmer och den personliga reklamen känns som en naturligt steg i den nuvarande email-/internetsvängen.

Jag håller med, Minority report var bra! Jag gillade Peter Stormare som underlig svensk Shadowdoc! "Torka dig i arslet [kvinnonamn] vi har en kund". :gremsmile: Den var jag inte beredd på! Även den kraftigt underskattade Max von Sydow som fadersgestalt. Cool film.

Jag såg dessutom Resident Evil häromdan. Nu har jag inte spelat spelet, men början på filmen och uppbyggnaden av stämningen var underbar! Sedan skulle den kunna utspela sig i Neotech Miljö, även om Resident Evil är en modern Zombie film.

/Honken