Nekromanti Missel frågor

AEGIS PRIME

Swordsman
I min spelargrupp har jag en missla. Spelare har innan gjort ett inlägg här på www.rollspel.nu för att få lite hjälp med sin missla men det gick inget vidare. Dock så har Orpheus varit mycket behjälplig... (Tackar så mycket)

I alla fall så har jag som SL i EON börjat tänka lite på hur Misslor ställer sig till just sex.
Det framkommer i Regelboken att det inte kan bli ngt barn när en människa och missla förenas.. Det här borde vara det samma för med alver, tirkarer och dvärgar och alla andra raser.
Hur ser dock misslor på tillfälliga kontakter? Är misslorna intresserade av långlingarna?
De andra raserna ser ofta misslor som barn men borde inte det ändras om de väl lär känna misslan bättre. Kan de kanske till och med utveckla mer känlsor. I Tiraker finns det ju någon människa som lever och är gift med en ghurder.. Varför inte en människa och missla? Hur skulle misselsamhället se på det här när det inte blir ngt resultat?
Många frågor och kanske finns det inga svar men i alla fall vill jag gärna läsa era tankar

Honken

Hero
<klippt lite>
Hur ser dock misslor på tillfälliga kontakter? Är misslorna intresserade av långlingarna?
<klippt lite till>

Vad jag förstår är Misslor Krilles kreaktion i Mundana, det är dessutom hos honom det ligger att göra en bok om misslor. Kanske om vi piskar honom lite så gör han klart boken! :gremwink:

/Honken

Eleas

Hero
"I alla fall så har jag som SL i EON börjat tänka lite på hur Misslor ställer sig till just sex."

Så vitt jag förstått det gör de inte det. De rodnar och vägrar svara.

"Det framkommer i Regelboken att det inte kan bli ngt barn när en människa och missla förenas.. Det här borde vara det samma för med alver, tirkarer och dvärgar och alla andra raser.
Hur ser dock misslor på tillfälliga kontakter? Är misslorna intresserade av långlingarna?"

Min spontana reaktion är att misslorna är Krilles personifikation av gullighet i pseudosmåbarnsform. Visst har de den sexdrift som krävs för att rasen ska föras vidare, men jag skulle ändå säga att de torde vara mer "gulligt" inriktade. Att döma av vad Krille skrivit luktar det som om "fråga chansen" - scenario är vad vi talar om. Uttrycket "upp över öronen" förälskade är nog inte helt fel här. Trots allt är misslor väldigt korta, även inräknat öronlängd...

Nej, skulle jag gestalta en misslas kärlek till en människa skulle det till en början vara en väldigt romantisk och oskyldig attraktion. Sex skulle mycket väl kunna inträffa, men torde vara helt underställt den rena okomplicerade önskan att vara i närheten av den andra och kanske till och med hålla dennes hand... :gremsmile:

--Björn, som trots allt tycker att misslor kan vara söta*

* På ett platoniskt plan, då

Krille

Super Moderator
"I alla fall så har jag som SL i EON börjat tänka lite på hur Misslor ställer sig till just sex."

Du kan ju prova att söka, ety ämnet har varit uppe förut. Man kan till exempel hitta det här inlägget.

Vad gäller misslors relation till långlingar, så nä. Misslors relation bestäms till stor del av deras förmåga att dela minnen. Det är den förmågan som avgör huruvida misslorna är kompatibla med varandra. Eftersom människor (och andra) saknar förmågan att dela minnen så kan de inte ens testa om de är kompatibla. De kan ha sex, men det är roligare att runka, typ. Man tänder inte ens på den andre.

Skulle det mot all förmodan bli så att en människa och en missla skulle bli ihop - osannolikt, men vi ponerar att det funkar någotsånär för misslan och jättebra för människan - så kommer människan att för det mesta anses vara snudd på pedofil i bästa fall (och förmodligen helyllepedofil i de flesta fall), och misslan skulle aldrig kunna anses bli vuxen. Myndighetsbegreppet för misslor bestäms nämligen av att ha barn: har man inte barn själv så har man inte tagit steget in i vuxenlivet och man anses vara ett barn själv. I och med att en missla och en människa inte kan få barn så kommer misslan aldrig att kunna anses vara vuxen.

Madon

Warrior
Re: Wie! [OT]

Yay.. Jag kom precis på att jag älskar* misslor. Häftigare ras kan ju inte finnas.

Snälla skriv klart missleboken

*Nej inte på det sättet ^^